خبرگزاری کار ایران

یک شعبده‌بازی کوچولو در جشنواره نمایش عروسکی

نمایش «چه کسی گربه را جا به جا کرد» با ترکیبی از تئاتر عروسکی و شعبده‌بازی در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک به صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن این نمایش نوشته علی امیر ریاحی و داستان آن درباره یک دلقک و شعبده‌ باز است که در شرف جدایی هستند. این نمایش با کارگردانی محمد لقمانیان اجرا می‌شود و بخش عمده‌ای از آن در قالب شعبده‌بازی می‌گذرد.

یکی از مهارت‌های محمد لقمانیان شعبده بازی است و در آموزشگاه‌ها نیز برای بالا بردن اعتماد به نفس بچه‌ها به آنان این مهارت را آموزش می‌دهد.

در اجرای این اثر نمایشی آنالی شکوری و محمد لقمانیان به عنوان بازیگر و عروسک گردان حضور دارند.این نمایش که مخاطب آن عموم تماشاگران در رده‌های سنی مختلف هستند، با بهره‌گیری از عروسک‌های دستکشی اجرا می‌شود و دو کارکتر آن با گریم خاصی روی صحنه حضور دارند.

دیگر عوامل اجرایی این نمایش به شرح زیر هستند:

طراح و سازنده عروسک: سپیده داداش‌پور، طراح صحنه و مدیر هنری: حامد زحمتکش، صحنه گردان: ابوالفضل باران‌طلب، طراح و مجری گریم: سمیه فراهانی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: رویا راد، دکور و اکسسوار: هانیه زحمتکش و الهه میرزایی.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هشتم شهرویور ماه در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۹۸۹۷۵