خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس اول مجلس دهم:

تبصره‌ها قانون را خثتی کرده/ صداوسیما حق توهین و افترا ندارد

مسعود پزشکیان در پاسخ به این سوال که آیا رویکرد دوگانه قوه قضائیه نسبت به جرایم رسانه‌ها از ضعف قانون ناشی می‌شود؟ گفت: مشکل عمده ما عدم شفافیت و اظهارنظرها و عنوان‌بندی‌هایی است که به اسم قانون بیرون می‌دهیم.

از نائب رئیس مجلس دهم به دلیل اتفاقات اخیر نشریه «یالثارات» و خبر توقیف شدن و سپس انتشار مجدد آن پرسیدیم که در پاسخ خبرنگار ایلنا، تصریح کرد: یک قانونی در مجلس می‌نویسیم بعد برایش تبصره می‌آوریم و بعد قانون دیگری می‌نویسیم؛ در نتیجه با یک قانون، یک نفر را برای همان جرم مطبوعاتی می‌گیرند و با قانون دیگر فرد و رسانه دیگری را آزاد می‌کنند.

پزشکیان تاکید کرد: طبیعتا اگر در مجلس شورای اسلامی یک قانون شفاف و یک نوع نظارت بر اجرای آن وجود داشته باشد چنین مشکلاتی پیش نمی‌آید.

از نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر درباره "صداوسیما و اینکه قانون رسانه‌ها شامل رسانه ملی هم می‌شود یا نه" پرسیدیم؛ و اینکه این رسانه چه اندازه به‌صورت یکسویه و جناحی عملکرد دولت یازدهم را زیر سوال برده، که پزشکیان در پاسخ گفت: صداوسیما زیر نظر مقام معظم رهبری است و البته ایشان به عملکرد رسانه ملی انتقاد دارند.

پزشکیان تصریح کرد: صداوسیما اصولا حق توهین و افترا ندارد و مجلس هم بر عملکرد آن نظارت می‌کند اما کارهایی می‌کند که باعث عدم اعتماد مردم می‌شود؛ وقتی مردم رسانه ملی خودشان را اینطور می‌بینند به طرف رسانه‌ها و تلویزیون‌های خارجی می‌روند.

کد خبر : ۳۹۸۱۴۱