خبرگزاری کار ایران

اجرای ارکستر ملل پس از هفت سال

ارکستر ملل ایران، روز 17 مرداد به خوانندگی سالار عقیلی و با حضور رهبر مهمان سهراب کاشف، کنسرت آن‌‌لاین برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این ارکستر در دو بخش برنامه خود را روی صحنه خواهد برد. بخش اول کنسرت شامل آثار عاشقانه سلطانی می‌شود و در بخش دوم هم آثار ملی ـ میهنی این آهنگساز اجرا خواهد شد. علی جعفری پویان، کنسرت مایستر این اجراست و آزاده امیری، علیرضا دریایی و مجید کولیوند به عنوان سولیست ارکستر راهمراهی خواهند کرد. ضمن در اجرای برخی قطعات کنسرت، گروه کر ری‌را نیز حضور خواهد داشت.

این کنسرت که با همکاری موسسه حام (حمایت از موسیقی) برگزار می‌شود، ساعت 20:30 روز هفدهم مرداد در تالار اندیشه حوزه برپا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با خرید لینک و کد کنسرت به قیمت 10 هزار تومان، کنسرت را در به‌صورت هم‌زمان در سراسر جهان تماشا کنند. این کنسرت بلیت‌فروشی برای حضور در سالن ندارد و غیر از مهمانان حاضر در سالن، بقیه بلیت‌ها از طریق کارت‌های دعوت‌ صرف امور خیریه خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این کنسرت می‌توانند برای خرید لینک کنسرت، به نشانی:  http://www.e-haam.ir/  مراجعه کنند.

ارکستر ملل ایران در سال 1382 به رهبری پیمان سلطانی تاسیس شد و ازآنجا که یک ارکستر سمفونیک خصوصی بوده است، هزینه‌هایش توسط موسسان آن تامین شده و اسپانسر دولتی نبوده است. در سال 1383 طبق توافقی اولیه با سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قرار بر آن شد که این ارکستر با حمایت مالی این سازمان به فعالیت‌های مستمر خود ادامه دهد، اما با انتخاب رئیس‌جمهور جدید و تغییر در مدیریت سازمان میراث فرهنگی این تفاهم‌ ملغی شد. این ارکستر تنها در مقاطعی توسط ایکوم (شورای بین‌المللی موزه‌ها) و کمیسیون ملی یونسکو حمایت معنوی شده است.

کد خبر : ۳۹۷۶۳۱