خبرگزاری کار ایران

وزیرارشاد در جمع خبرنگاران:

انتشار هفته‌نامه یالثارات غیرقانونی است/نتیجه بررسی کمیته پزشکی مرحوم کیارستمی اعلام می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تخلفات هفته‌نامه یالثارات و لغو مجوز این نشریه گفت: دو هفته پیش هم این نشریه تخلفات جدیدی داشت که به دادگاه اعلام کردیم. انتشار این نشریه از نظر ما غیر قانونی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی در حاشیه مراسم بزرگداشت پرویز کلانتری در جمع خبرنگاران گفت: به هنرهای تجسمی معاصر کشورمان علاقه دارم و در گالری‌ها و نمایشگاه‌های زیادی شرکت می‌کنم اما مجموعه‌دار نیستم.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در نمایشگاه طلای آبی وزیر ارشاد و رئیس سازمان محیط زیست در حمایت از تور دور سرزمینی علی فرامرزی اعلام آمادگی کرده بودند اما دفاتر وزارت ارشاد در استان‌ها همکاری لازم را با این هنرمند ندارند؛ نظر شما در این باره چیست، اظهار کرد: با ارسال نامه‌ای به دفاتر استان‌ها، دستور همکاری با آقای فرامرزی را اعلام می‌کنم. یا اینکه او نامه‌ای به دفتر ما بنویسد و ما در آن نامه دستور همکاری با این هنرمند را به دفاتر استان‌ها می‌دهیم.

خبرنگاری از وزیر پرسید روزنامه یالثارات با توجه به اینکه لغو مجوز شده اما بازهم منتشر می‌شود و این مسئله باعث دلخوری هنرمندان شده؛ نظر شما در این باره چیست؟ که وزیر در پاسخ گفت: این نشریه تخلفات مکرری در این دو سه سال اخیر داشته و در گذشته نیز لغو مجوز شده بود. در حدود دو ماه پیش لغو پروانه شد و به هیچ وجه نباید منتشر شود اما دادگاه حکم داده است که به طور موقت منتشر شود.

جنتی ادامه داد: دو هفته پیش هم این نشریه تخلفات جدیدی داشت که به دادگاه اعلام کردیم. انتشار این نشریه از نظر ما غیرقانونی است.

وزیر ارشاد درباره پرونده پزشکی کیارستمی نیز گفت: کمیته پزشکی در این باره تشکیل شده و با جدیت موضوع را پیگیری می‌کند. این کمیته زیر نظر سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت و درمان اداره می‌شود.۳۰ نفر از بهترین پزشکان و متخصصان کشور پرونده ایشان را از مدت‌ها قبل پیگیری می‌کنند و به زودی نتیجه اعلام می‌شود.

کد خبر : ۳۹۷۵۹۴