خبرگزاری کار ایران

انتظار ۹ ساله به پایان رسید؛

همکاری کاوه یغمایی و نوازندگان مطرح بین‌المللی در آلبوم «منشور»

کاوه یغمایی (نوازنده، خواننده و آهنگساز)‌ پس از 9 سال انتظار مجوز آلبومش توسط دفتر موسیقی صادر شد و این آلبوم سه شنبه ١٢ مردادماه منتشر می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ جدیدترین آلبوم کاوه یغمایى با عنوان «منشور» که طی روزهای گذشته مجوز رسمی دفتر موسیقی وزارت ارشاد را دریافت کرد؛ هم‌اکنون پیش‌فروش آن به صورت مجازی آغاز شده است.

این آلبوم ۹ قطعه‌ای در سبک پاپ راک است که «دیوید استیل»، «ساتگین یغمایی» و «نیلوفر فرزندشاد» در کنار کاوه یغمایی  به خوانندگی پرداخته‌اند. در این اثر اشعاری از روزبه بمانی، حسین غیاثی، میثم یوسفی و همسر کاوه یغمایی (نیلوفر فرزندشاد) خوانده شده است.

کاوه یغمایی آهنگساز این آلبوم؛ اثر زا در کانادا ضبط کرده است که دنیل ادیر، درامر گروه مشهور «نیکل‌بک» نوازندگی درامز را در این آلبوم برعهده داشته و در کنارش دیوید اسپایدل نوازندگی گیتار بیس و برایان پولسن  گیتار الکتریک نواخته است. کاوه یغمایی به جز خوانندگی و نوازندگی گیتار الکتریک، گیتار آکوستیک و کیبورد هم نواخته است.

اواسط دهه هشتاد کاوه یغمایی بعد از آخرین اجرای خود در سالن میلاد نمایشگاه به همراه همسرش از ایران رفت و در این سال‌ها تلاش‌هایی هم برای حضور مجدد و فعالیت مجاز در ایران انجام داد که سرانجام امسال با انتشار آلبوم «منشور» توانست جواز فعالیت مجاز در ایران را به دست آورد.

کاوه برای پیگیری موسیقی روز دنیا و همچنین ایجاد همکاری با موزیسین‌های بین المللی ایران را ترک کرد. او پس از آن در ونکوور کانادا اقامت داشت. آلبوم دوم خود را با نام سکوت سرد توسط کمپانی ترانه در سال ۱۳۸۶ منتشر کرد. این موزیسین در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ به ایران بازگشت.

کاوه یغمایی تاکنون با نوازنده‌های مختلفی همکاری داشته که فرشاد رمضانی، بابک ریاحی‌پور و کسری سبکتکین در این سال‌ها او را به عنوان نوازنده گیتارباس همراهی کرده‌اند و نیلوفر فرزندشاد هم همیشه در کنار همسرش به عنوان نوازنده کیبورد و پیانو حضور داشته است. سپنتا هدایت‌نوری درامر گروه او بود که اواسط دهه هفتاد از ایران مهاجرت کرد و بعد از او، هومن غفاری به عنوان نوازنده درامز او را همراهی کرد.

کد خبر : ۳۹۵۶۴۹