خبرگزاری کار ایران

بچه‌های کانون در اسپانیا برگزیده شدند

عضو ۶ ساله کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در کارگاه های هنری مرکز شماره ۲۸ کانون تهران شرکت می‌کرد، برگزیده اول مسابقه بین المللی نقاشی اسپانیا شده است.

به گزارش ایلنا، فاطمه عبیری دختر ۶ ساله ای که در کارگاه های هنری مرکز شماره ۲۸ کانون تهران واقع در پارک جوادیه و در کنار فرهنگسرای اشراق شرکت می کرد، جایزه اول و جایزه نقدی ۳۰۰ یورویی بخش نقاشی مسابقه بین المللی نقاشی و پوستر «بنیاد صلح و همکاری» کشور اسپانیا را که با موضوع «فن آوری در خدمت صلح: چالشی بزرگ» برگزار شده بود، از آن خود کرد.

در همین مسابقه مریم چگینی دختر ۱۱ ساله عضو مرکز خنداب در استان مرکزی نیز جایزه اول و نقدی ۱۵۰ یورویی بخش پوستر این رقابت بین المللی معتبر را به خود اختصاص داد.

مبینا چگینی یک دختر ۱۱ ساله دیگر از مرکز کانون خنداب نیز  دیپلم افتخار بخش پوستر، امیر حسین قدیری عضو ۷ ساله کانون بشرویه در استان خراسان جنوبی دیپلم افتخار بخش پوستر و پرنیان خسروآبادی عضو۷ ساله کانون اسفراین در استان خراسان شمالی نیز دیپلم افتخار بخش نقاشی این رقابت را به دست آورده‌اند.

این در حالی است که در این دوره مسابقه در سال ۲۰۱۵ میلادی ۲۶۵۲ اثر رسیده از ۳۷ کشور جهان با یکدیگر رقابت داشتند که ۹۶ اثر آن را آثار کودکان و نوجوانان ایرانی تشکیل می‌داد.

پرورش خلاقیت‌های هنری کودکان و نوجوانان در کارگاه‌های خلاق کانون سابقه‌ای به بلندای عمر ۵۱ ساله این نهاد فرهنگی دارد و از دیرباز سالانه ده‌ها عضو هنرمند کانون در جشنواره‌ها و مسابقه‌های بین‌المللی در سراسر جهان افتخارآفرینی می‌کنند.

این شیوه‌های پرورش خلاقیت در کانون یادگار بزرگانی است که در سال‌های دور پایه گذار آموزش‌های هنری کانون بودند و بعدها مربیان آموزش دیده کانون در سراسر کشور این شیوه را دنبال کردند و حاصل آن موفقیت‌های چشمگیر کودکانی بود که برخی از آن ها اکنون به هنرمندانی بزرگ در عرصه‌های هنری تبدیل شده‌اند.

کد خبر : ۳۹۴۲۱۵