خبرگزاری کار ایران

"پوکمون‌گو" در کوچه‌های دمشق/ کودکان سوری عکس یادگاری می‌گیرند+فیلم

این مرد سوری با موبایل مشغول پیدا کردن انیمیشن‌های بازی پوکمون در میان خرابه‌های شهر دوما در شرق دمشق، پایتخت سوریه است.

به گزارش ایلنا، یک هنرمند سوری با استفاده از شهرت بازی پوکمون، عکس کودکان جنگ‌زده سوریه را سوژه کارهای خود قرار داده است، در حالی که پوکمون این کودکان غم‌زده را همراهی می‌کند.

این مرد سوری با موبایل مشغول پیدا کردن انیمیشن‌های بازی پوکمون در میان خرابه‌های شهر دوما در شرق دمشق، پایتخت سوریه است.

index

پوکمون‌گو یک بازی ویدئویی در سبک واقعیت افزوده است که توسط شرکت آمریکایی نیانتیک در پلت‌فرم‌های آی‌اواس و اندروید منتشر شده است. شرکت نیانتیک این بازی را با همکاری شرکت شناخته شده نینتندو ژاپن طراحی کرده است. پوکمون‌گو یک بازی رایگان است که البته برای پیشرفت سریع‌تر در مراحل مختلف بازی می‌توان پول پرداخت کرد.

این بازی ۶ ژوئیه ۲۰۱۶ (چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۵) روانه بازار شد، و از همان اولین هفتهٔ عرضه به بازار توانست محبوبیت بسیار بالایی به دست آورد. کاربرانی که این بازی را دانلود کرده‌اند به طور متوسط روزی 40 دقیقه در خیابان‌ها راه می‌روند تا انیمیشن‌های پوکمون‌گو را که دیگر کاربران در نقاط مختلف کار گذاشته‌اند، پیدا کنند.

همچنین بعضی از کودکان سوری عکس انیمیشن‌های پوکمون را در دست گرفته بودند در حالی که روی آن نوشته شده بود "من در سوریه زندگی می‌کنم، به من کمک کنید".

397595_711

پنج سال جنگ داخلی سوریه بیش از ۲۸۰ هزار کشته به جا گذاشته که بسیاری از آنان کودکان هستند.

کد خبر : ۳۹۴۱۵۵