خبرگزاری کار ایران

مسجدجامعی:

حوزه فرهنگ و هنر سرمایه‌ ایران است

مسجدجامعی با بیان اینکه در دوره صنعتی شدن، هنر به تجارت و بازرگانی وارد شده‌ است،‌ گفت: ایران را در همه جای دنیا به فرهنگ و هنرش می‌شناسند و آنچه می‌تواند سرمایه‌ای برای ایران باشد، حوزه فرهنگ و هنر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجدجامعی (عضو شورای اسلامی شهر تهران) در مراسم رونمایی از سایت گالری مجازی ایران هنر با اشاره به اینکه چیدمان «هفت چنار» اثر عباس کیارستمی در خانه هنرمندان ایران، برگرفته از یکی از اشعار مولاناست، اظهارکرد: والتر بنیامین جمله‌ای دارد که می‌گوید در کنار هر اثر هنری، یک هاله‌ای است که وقتی از آن کپی شود، آن هاله از بین می‌رود. همین «هفت چنار» هم وقتی در محیط خودش دیده شود، معنای دیگری دارد. وقتی ما از آن روایتی را ارائه می‌دهیم، آن هاله برداشته می‌شود.

او با بیان اینکه در دوره صنعتی شدن، هنر به تجارت و بازرگانی وارد شده است،‌ گفت: به روایتی جدید از فرهنگ و هنر نیاز داریم. برای ماندگاری آثار هنری و جلوگیری از کپی آن‌ها، در دسترس قرار گرفتن‌شان خیلی مهم است. ایران را در همه جای دنیا به فرهنگ و هنرش می‌شناسند و آنچه می‌تواند سرمایه‌ای برای ایران باشد، حوزه فرهنگ و هنر است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما می‌توانیم روح لطیف ایرانی را به شرایط خشن دنیا عرضه کنیم،‌ خاطرنشان کرد: اگر قائل به این باشیم که در دوره جدید به سمتی پیش برویم که هنر و فرهنگ شکل کالایی به خود بگیرد، به این نتیجه می‌رسیم که این فرهنگ و هنر بازار شناخته‌شده و خوبی در سراسر جهان دارد. و می‌توانیم و کالای فرهنگی را به یک کالای اقتصادی تبدیل کنیم.

همچنین در این مراسم یاسر درخشان (مسئول فنی گالری ایران هنر) درباره ویژگی‌های این گالری، توضیح داد: اسلایدشوی آثار هنری و بخش‌هایی مانند جدیدترین، محبوب‌ترین و به‌صرفه‌ترین آثار از ویژگی‌های این سایت هستند. آثار اصیل گران‌بها که بیش از ۳۰ میلیون تومان ارزش دارند و همچنین بخش فروخته‌شده‌ها از دیگر قسمت‌های این سایت است. در حراج فصلی نیز ۷۲ ساعت به کاربران فرصت داده می‌شود تا آثار را مرور کنند البته این آثار نیز در گالری فیزیکی به نمایش درمی‌آیند و شرکت‌کنندگان در حراج می‌توانند این آثار را نیز از نزدیک ببینند.

کد خبر : ۳۹۳۵۱۳