خبرگزاری کار ایران

آلبوم "جایی برای همیشه" رونمایی شد؛

کنسرت گروه سه‌نقطه در نیاوران برگزار می‌شود/ نمی‌خواهیم راک کلیشه‌ای باشیم

جشن امضا و رونمایی آلبوم موسیقی "جایی برای همیشه" عصر پنجشنبه 31 تیرماه در مرکز موسیقی بتهوون با حضور تعدادی از هنرمندان و اعضای گروه موسیقی سه نقطه برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ کیان شمس (آهنگساز) در ابتدای این مراسم درباره روند تولید این اثر گفت: ما در سال ٩٣ شروع به ضبط آلبوم جایی برای همیشه کردیم که از لحاظ سبکی در شاخه‌ی آلترنیتیو راک قرار می‌گیرد.

او درباره سبک آلترنیتیو توضیح داد: آلترنیتیو در کلمه به معنای "جایگزین" هست و آلترنیتیو راک، شاخه‌ای از راک هست که در دهه ٨٠ میلادی  با تأثیر از punk rock شکل گرفت و در دهه ٩٠ کاملاً شناخته شد و جایگزین راک کلاسیکی شد که اون دوران در جامعه جریان داشت.

وی ادامه داد: این سبک که از موسیقیِ مستقل (indie music) بیرون اومده، توسط گروههایی شکل گرفت که نمی‌خواستند با label های معروف قرارداد ببندند و می‌خواستند تغییری توی موزیکِ راک ایجاد کنند که استفاده از صداهای hardcore  و گاهی استفاده از یازهای مختلف از جمله سازهای بادی از جمله  اون تغییرات هستند.

شمس با اشاره به اینکه هم اکنون مشغول ضبط آلبوم گروه هستنید است، از کنسرت آینده گروه سه نقطه در فرهنگسرای نیاوران خبرداد و خاطرنشان کرد: این کنسرت قرار است 29 شهریور در فرهنگسرای نیاوران برگزار شود و امیدوارم روزی برسد که موسیقی گروه ما نه تنها توسط موسیقی بازها بلکه توسط مردم عادی هم شنیده شود.

وی ادامه داد: ما سعی کرده‌ایم که از صداهای جدید برای فضاسازی‌ها استفاده کنیم و در تلاش بودیم تا آواها و ملودی‌های غربی و شرقی را با صداهای الکترونیک با هم ادغام کنیم. ما نمی‌خواستیم یک راک کلیشه باشیم برای همین در قسمت‌های تک نوازی از صداهای همیشگی استفاده نکردیم. 

او با بیان اینکه در بعضی از آهنگ‌ها فضاسازی را نسبت به وکال و تکنیک‌های نوازندگی فردی ارجعیت دادند؛ گفت: در واقع ما در تلاش بودیک احساس و هارمونی آهنگ را فدای به نمایش گذاشتن تکنیک‌ها و تکنوازی ها نکنیم. به اشعار و کلامی پرداختیم که شاید کمتر به آنها پرداخته شده است، سعی کردیم امضای خود روی آهنگهایمان داشته باشیم یا در واقع همه افراد سعی کردیم سبک خاص خود را داشته باشیم. 

"آلبوم جایی برای همیشه "شامل 10 قطعه موسیقی با عناوینی چون تو، دیوار،صورت‌های سرد، دور شو، جایی برای همیشه، همسایه من، جاذبه، پژواک، دوباره و ... است و کلام این آلبوم با فکر و رأی  اعضای گروه به صورت خرد جمعی انتخاب شده است.

گروه موسیقی راک  "سه‌نقطه" در سال 1391 با حضور کیان شمس و آرش رستمی بنیان نهاده شد و در سال 1392 با اضافه شدن هنرمندانی چون سروش اعتصامی، عطا تاسه و آریا ضمیری، پنجره جدیدی رو به آینده فعالیت‌های خود گشود. اعضای این گروه را آرش رستمی خواننده، کیان شمس گیتار الکتریک، سروش اعتصامی گیتار الکتریک، عطا تاسه گیتار به یس و آریا ضمیری درامز تشکیل می‌دهند.

کد خبر : ۳۹۳۰۴۶