خبرگزاری کار ایران

با وعده‌ی نماینده‌ی مردم سبزوار؛

تبدیل منزل حمید سبزواری به خانه موزه

نماینده‌ مردم سبزوار در مراسم چهلمین درگذشت حمید سبزواری گفت: نزل استاد سبزواری تبدیل به خانه موزه می‌شود و آثار استاد سبزواری به آن‌جا منتقل می‌شود.

به گزارش ایلنا، مراسم چهلمین درگذشت حمید سبزواری شاعر معاصر با حضور شماری از شاعران و نویسندگان برجسته کشور در سبزوار برگزار شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس  در این مراسم گفت: اشعار استاد سبزواری بازگوکننده و معرف هویت انقلاب اسلامی در سایر کشورهاست. سروده‌های ایشان، بیانگر روایت انقلاب به زبان نظم است که به عنوان میراثی گران‌بها در ادبیات انقلاب اسلامی ماندگار شده است.

‌رمضانعلی سبحانی‌فر اظهار کرد: استاد سبزواری حامی انقلاب اسلامی و یار وفادار امام (ره) و رهبری بود و شعارهای انقلاب اسلامی را که اندیشه درونی مردم بود را  با قریحه و طبع شعری سرود. اشعار استاد سبزواری روایتی از حوادث و وقایع دوران انقلاب اسلامی است که در تمامی این اشعار پایداری وی در برابر آرمان‌های انقلاب اسلامی به خوبی مشاهده می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار بیان کرد: منزل استاد سبزواری تبدیل به خانه موزه می‌شود و آثار استاد سبزواری به آن‌جا منتقل می‌شود.

احمد برادران افزود: المان استاد سبزواری نیز با انتشار فراخوان ملی از سوی شهرداری سبزوار در حال پیگیری است و  دو میلیارد ریال برای ساخت المان پدر شعر انقلاب اسلامی اختصاص یافته است.

علیرضا قزوه در این مراسم گفت: شعر استاد سبزواری دغدغه مند، پاک، دارای اخلاقیات و به دور از گرایش‌های مادی و نفسانی است، وی به خوبی با شعر دینی، فرهنگی و اجتماعی حوزه خراسان ارتباط داشت و دوران قبل از انقلاب به عنوان یک شاعر انقلابی مطرح بود.

وی ادامه داد: استاد سبزواری در دوران دفاع مقدس نیز در کنار رزمندگان اسلام بود، ماندگارترین و بهترین سرودها در حوزه های مختلف انقلاب اسلامی توسط استاد سبزواری سروده شده است.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات ایرانیان نیز در این مراسم گفت: سرودهای استاد سبزواری بیانگر حرکت انقلاب اسلامی است و به جرات می توان وی را احیاکننده سرودهای انقلابی در ادبیات انقلاب اسلامی دانست.

مهدی قزلی افزود: سرودهای انقلابی استاد سبزواری در دل و جان مردم جای دارد و مهمترین دلیل پایداری این سرودها مردمی بودن و همخوانی آن با فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: یکی از ویژگی‌هایی استاد سبزواری استفاده از زبان طنز برای انتقاد و اعتراض به اقدامات رژیم گذشته بود.

محسن مومنی شریف اظهارکرد: استاد سبزواری پس از وقوع کودتای 28 مرداد زبان طنز را برای مبارزه به اقدامات رژیم برگزید که در بسیاری از نشریات و مجلات آن دوران می توان طنزهای منتسب به وی را دید.

وی ادامه داد: البته به موضوع طنز در زبان و ادبیات استاد سبزواری کمتر توجه شده که باید آثار وی در این حوزه نیز جمع آوری و به چاپ برسد.

فرزند مرحوم سبزواری نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: آثار استاد سبزواری با همکاری سازمان بسیج هنرمندان به چاپ می رسد. آثار به چاپ نرسیده استاد سبزواری بسیار است و مدتها زمان می برد که جمع آوری و چاپ شود.

وی ادامه داد: با همراهی جمعی از شعرا و بزرگان حوزه شعر و ادب کتاب سوم استاد سبزواری اصلاح و ویراش شده که با اضافه شدن بخشی از آثار چاپ نشده، در قالب کتاب کلیات شعری به چاپ می رسد.

کد خبر : ۳۹۲۹۷۳