خبرگزاری کار ایران

ناصر چشم‌آذر در خندوانه مطرح کرد:

مولوی خیلی خودخواه است/ خسرو شکیبایی چطور به هامون معرفی شد؟

برنامه شب گذشته خندوانه که با هشتمین سالروز درگذشت «خسرو شکیبایی» همراه بود میزبان «ناصر چشم‌آذر» آهنگساز بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برنامه خندوانه شب گذشته (دوشنبه) با حضور «ناصر چشم‌آذر»؛ آهنگساز فیلم‌های «هامون» و «خواهران غریب»؛ روی آنتن شبکه نسیم رفت.

ناصر چشم‌آذر شب گذشته درحالی روی صحنه آمد که پیش از آن، رامبد جوان به وصف موسیقی پرداخته، آن را جزو پدیده‌های بشری خواند که در همه جا منتشر می‌شود و می‌چرخد و گفت: همه افراد با موسیقی ارتباط برقرار می‌کند و می‌شود از طریق موسیقی تبادل فرهنگ انجام داد.

یکی از اصلی‌ترین صحبت‌های ناصر چشم‌آذر که پس از برنامه واکنش‌های کاربران فضای مجازی را هم در پی داشت، در رابطه با مولانا بود که گفت: به نظر من اشعار مولانا خودخواهانه است.

چشم‌آذر که در رابطه با تاثیر هم‌نشینی و تغییری که در انسان پس از آن اتفاق می‌افتد، صحبت می‌کرد، گفت: فکر می‌کنم مثلا اگر مولانا با ویکتور هوگو ارتباط داشت، اینقدر خودخواه نبود.

این آهنگساز به آخرین دیدار خودش با رامبد جوان که ربطی هم با خسرو شکیبایی داشت، اشاره کرد و گفت: در جشن خانه سینما در سعدآباد من با تو (رامبد جوان) دیدار کردم و‌‌ همان موقع مرحوم خسرو شکیبایی به من درباره تو گفت که شخصیت رامبد جوان خیلی شیرین است.

او از خسرو شکیبایی یاد کرد و با اشاره به خاطره آشناییشان گفت:‌ «خسرو» را من برای بازی در نقش «هامون» به «داریوش مهرجویی» معرفی کردم. داریوش مهرجویی برای نقش جوان عاشق هامون دنبال یک بازیگر می‌گشت، با من تماس گرفت و من هم خسرو شکیبایی را به او معرفی کردم.

در بخش دیگری از برنامه، ناصر چشم‌آذر درباره همکاری خود با عباس کیارستمی هم صحبت کرد؛ وقتی رامبد جوان از او خواست تا نظرش را به صورت کوتاه در مورد عباس کیارستمی بگوید، گفت: ۱۹ سالم بود که کیارستمی با من تماس گرفت و خواست تا موسیقی شش فیلم دو دقیقه‌ای او را که برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته بود، بسازم. کیارستمی وقتی به من زنگ زد گفت شب گذشته یک موسیقی از من شنیده و برای همین به من زنگ زده است.

در برنامه شب گذشته خندوانه، قطعه «مادر من» از فیلم «خواهران غریب» که ناصر چشم‌آذر آن را آهنگسازی کرده بود توسط مردم همخوانی شد. اجرای نمایش «نیما»، کمدی «رضا احسان‌پور» و خاطره‌گویی طنز «برزو ارجمند» هم از دیگر بخش‌های برنامه شب گذشته خندوانه بود.

کد خبر : ۳۹۲۰۳۴