خبرگزاری کار ایران

تولد دوباره نشریات با طرح اشتراک نیم بها

طرح اشتراک نشریات با تسهیلات ویژه، سبب تولد دوباره نشریات، آشتی دوباره مخاطبان قدیم و ترویج فرهنگ مطالعه مطبوعات در بین نسل امروزی خواهد شد.

 به گزارش ایلنا، سالم نوربخش (مدیرعامل شرکت نامه امروز)، ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح اشتراک نیم بها اظهار کرد: ‌ تجربه بیش از دو دهه توزیع روزنامه و نشریه، برایم آشکار کرده که نشریات در طول ۶-۵ سال اخیر با افت شدید فروش مواجه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه عوامل متعددی از جمله نبود فضای مناسب جهت عرضه در کیوسک‌ها، هزینه‌های سرسام‌آور ارسال به تمامی شهرهای کشور و از همه مهم‌تر وضع بداقتصادی مردم نقش مؤثری در کاهش فروش نشریات چاپی داشته است؛ تصریح کرد: هم اینک طرح اشتراک نشریات با تسهیلات ویژه، سبب تولد دوباره نشریات، آشتی دوباره مخاطبان قدیم و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه مطبوعات در بین نسل امروزی خواهد شد. طرحی که هم چرخه اقتصادی نشریات را به حرکت درآورده و هم در مقصد اصلی نشریات یعنی مخاطب هدف، هزینه می‌شود.

نوربخش یادآور شد: ‌ طرح اشتراک نشریات کشور با تسهیلات ویژه از سال ۹۳ و از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باهدف ارتقای فرهنگ مطالعه، توزیع بهتر و گسترده‌تر، رونق اقتصادی مطبوعات و حضور نشریات در سبد خانواده کلید خورد و امروز با استقبال اهالی مطبوعات، بیش از ۴۰۰ نشریه در زمینه‌های مختلف در این طرح حضور دارند.

وی درخصوص فرآیند بهرمندی مخاطبان از این تسهیلات گفت: علاقه‌ مندان می‌توانند با مراجعه به سامانهeshterak. ir نشریه مورد علاقه خود را انتخاب و با استفاده از تسهیلات ویژه (تخفیف تا سقف ۵۰درصد) آن را مشترک شوند. هزینه ارسال و ۵۰ درصد تخفیف مورد نظر را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌کند و هر مشترک می‌تواند ۵ نشریه را مشترک شود.

سالم نوربخش افزود: ‌ در سال ۹۵، ضمن سراسری شدن این طرح از تهران و شهرهای بزرگ به استان‌های مختلف، تسهیلات ویژه‌ای نیز برای توزیع بهتر و مناسب‌تر نشریات در نظر گرفته شده است.

وی در خاتمه پیشنهاد داد: چنانچه تعرفه حق توزیع به شهرستان‌ها که در حال حاضر نیازمند اصلاح و تعدیل است، تغییر کند بی‌گمان شهروندان شهرستان‌ها که از امکانات کمتری نسبت به پایتخت برخوردار هستند، از طرح استقبال گسترده و استفاده بهینه خواهند کرد.

کد خبر : ۳۹۱۳۴۳