خبرگزاری کار ایران

رونمایی از چشم‌انداز پیشنهادی معماری ایرانی در بزرگترین هم‌اندیشی ملی معماری

با حضور و مشارکت جمع کثیری از اساتید معماری کشور و چهره‌های ماندگار، دوشنبه ۲۸ تیر ماه سالنهای حوزه هنری میزبان بزرگترین هم اندیشی ملی معماری به همت بنیاد معماری انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش ایلنا، در راستای یازدهمین سال از ابلاغ سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ و با توجه به اهمیت اجرایی شدن این سند، «بنیاد معماری انقلاب اسلامی» به دستور کارگروه هنر و معماری شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری موظف شد براساس یک مطالعه جامع که مفاهیم، اصول و سیاست‌های معماری امروز و آینده ایران که در آن بر پایه گردآوری نظرات اساتید، معماران و شهرسازان لحاظ شده باشد، چشم انداز پیشنهادی معماری ایران را ارائه نماید.

 بدین منظور به کمک انجام مطالعات گسترده و برگزاری ۳۰ نشست تخصصی و ارسال بیش از ۳۵ هزار پرسشنامه برای اساتید دانشگاه، متخصصان و مدیران ارشد اجرایی، نزدیک به ۳ هزار صفحه محتوا در چهار سال گذشته تولید شد که پس از تجزیه و تحلیل دقیق آن‌ها، متن پیشنهادی چشم‌انداز آینده معماری ایران از منظر جامعه معماران و متخصصین تنظیم شد.

 بر این اساس نتایج جامع این پروژه بزرگ در یک هم اندیشی ملی ارائه شده وبدین وسیله زمینه‌ اجرایی‌شدن آن در دستگاههای مربوطه فراهم شود.

بزرگترین هم‌اندیشی معماری پس از انقلاب میزبان کتاب منویات مقام معظم رهبری در مقوله معماری خواهد شد.

 شایان ذکر است؛ این هم اندیشی با مشارکت جمع کثیری از برجسته‌ترین اساتید معماری کشور و چهره‌های ماندگار و از سوی دیگر حضور و همکاری صمیمانه بالا‌ترین رده مدیریتی وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرای و رسمی کشور، ۱۷ دانشگاه مهم سراسر کشور و بیش از ۲۵ نهاد و سازمان دیگر، بدون شک از منظر جامعیت یکی از بزرگ‌ترین هم اندیشی‌های تخصصی برگزار شده پس از انقلاب می‌باشد و می‌تواند نقشه راه مناسبی برای آینده معماری ایران محسوب شود، همچنین در این مراسم از کتاب منویات مقام معظم رهبری در مقوله معماری رونمایی خواهد شد.

این مراسم دوشنبه ۲۸ تیر در سالنهای حوزه هنری از ساعت ۹: ۳۰ تا ۱۸ عصر برگزار می‌شود که شامل یک نشست در صبح و ۷ نشست تخصصی همزمان در بعد از ظهر است.

کد خبر : ۳۹۰۹۳۰