خبرگزاری کار ایران

تشکیل دومین کمپین حمایت از حقوق بیماران بعداز درگذشت کیارستمی

بعد از درگذشت عباس کیارستمی؛ کار گردان سینمای ایران؛توجه به حقوق بیماران و همچنین خطاهای پزشکی پررنگ شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از انتشار خبر درگذشت عباس کیارستمی گروهی از سینماگران و اهالی رسانه کمپینی را راه اندازی کردند به نام کمپین پیگیری پرونده پزشکی عباس کیارستمی هدف این کمپین پیگیری روند درمان عباس کیارستمی در ایران و فرانسه است و قصد دارد تا مشخص کند آیا در روند درمان این کارگردان قصور ی از طرف تیم پزشکی رخ داده است یا خیر؟

 در روزهای گذشته دومین کمپین در این زمینه با نام کمپین "حقوق بیماران" راه اندازی شده است موسسان این کمپین درباره اهداف آن نوشته‌اند:

در قوانین ایران حقوق بسیاری برای بیماران در نظر گرفته شده، اما به دلیل نبود آگاهی کافی در مورد این حقوق و محلی که شهروندان می‌توانند در صورت لزوم برای احقاق حق خود به آنجا شکایت کنند، متاسفانه در بسیاری موارد شاهد‌‌ رها کردن مسائل هستیم.

این حرکت در سطح فضای مجازی به موفقیت رسید، حال از علاقمندان دعوت می‌شود، کسانی که تمایل دارند تا در تاسیس یک سمن (NGO- یا سازمان غیر دولتی و مردم نهاد) به صورت قانونی تحت عنوان انجمن حمایت از حقوق بیماران شرکت داشته باشند از طریق آی دی تماس کانال اطلاع دهند تا مقدمات تاسیس این انجمن به امید خدا فراهم شود.

طبیعتا در چنین انجمنی به حضور پزشکان محترم و متعهد که دلسوز حرفه خود و بیماران هستند، وکلای محترم و حقوق دانان که مایل هستند به شهروندان عادی کمک کنند و همچنین سایر شهروندان نیاز است.

آدر کانال تلگرام این کمپین به شرح زیر است:

https://telegram.me/hoghoghebimar

کد خبر : ۳۹۰۰۴۹