خبرگزاری کار ایران

سواد رسانه‌ای نباید رنگ و لعاب دولتی بگیرد

اگر همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های علمی برگزار شود خروجی مناسب خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، حسین ابراهیم آبادی؛ استادیار پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم و عضو هیئت علمی همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در نشست تخصصی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی گفت: بسیاری از اساتید ارتباطات و مطالعات فرهنگی علاقه‌مند هستند به صورت خود جوش و به عنوان یک مسئولیت اجتماعی در نهضت سواد رسانه‌ای کشور مشارکت کنند و ما باید توجه کنیم که برگزاری همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی به شکل کاملا مردمی انجام شود و رنگ و لعاب دولتی نگیرد.

وی با تاکید بر فلسفه‌ی نامگذاری همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی ادامه داد: اگر جشنواره و همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های علمی برگزار شود احتمال اینکه این همایش بتواند خروجی مناسبی هم در عرصه‌ی علمی و هم در عرصه‌ی فرهنگ‌سازی و نهاد سازی اجتماعی داشته باشد وجود دارد اما در غیر این صورت صرفا شاهد یک حرکت نمایشی خواهیم بود.

ابراهیم آبادی با بیان اینکه لازمه‌ی آموزش مهارتهای سواد رسانه‌ای تبیین ماهیت علمی سواد رسانه‌ای است گفت: پژوهشگاه‌ها، موسسات علمی پژوهشی و انجمن‌های علمی می‌توانند بار بزرگی در عرصه‌ی تبیین ماهیت علمی سواد رسانه‌ای و راه‌کارهای آموزش سواد رسانه‌ای به عموم جامعه بردارند.

بهاره نصیری؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی نیز در این نشست خواستار تمرکز نخبگان بر موضوع آموزش و پرورش شد و گفت: با توجه به اینکه یکی از محورهای همایش به نقد و بررسی جایگاه سواد رسانه‌ای در نظام آموزشی پایه و پیشرفته اختصاص یافته است جا دارد هم در عرصه‌ی علمی پژوهشی و هم در عرصه ترویجی کاربردی مقالاتی تدوین و اهمیت جایگاه آموزش و پرورش در آموزش سواد رسانه‌ای و عملکرد این وزارتخانه در دهه‌های اخیر به طور جدی مورد نقد و بررسی واقع شود.

همزمان با برگزاری جشنواره و همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در تهران، علاقه‌مندان جهت ارسال آثار و شرکت در همایش می‌توانند به نشانی اینترنتی saramad.ir مراجعه نمایند.

کد خبر : ۳۹۰۰۳۹