خبرگزاری کار ایران

چهلم حمید سبزواری در زادگاهش برگزار می‌شود

آیین چهلمین روز درگذشت حمید سبزواری، شاعر معاصر و پدر شعر انقلاب اسلامی، ۳۱ تیرماه همراه با شعرخوانی شاعران در زادگاه آن مرحوم برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مراسم چهلم درگذشت حسین آقا ممتحنی (معروف به حمید سبزواری) در حالی در شهر سبزوار برپا می‌شود که جمعی از شاعران، اساتید دانشگاه، شاگردان آن مرحوم و دوستان و علاقه‌مندانش به دعوت بنیاد شعر و ادبیات داستانی، راهی خراسان رضوی و زادگاه استاد سبزواری خواهند شد.

محمدعلی بهمنی، حسین اسرافیلی، محمدکاظم کاظمی، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، علیرضا قزوه، اسماعیل امینی، محمدحسین جعفریان، زکریا اخلاقی، جواد محقق، مصطفی محدثی خراسانی، محمود اکرامی‌فر، افشین علاء، عباس باقری، رضا اسماعیلی و... در این مراسم حاضر خواهند شد.

همچنین تنی چند از همکاران استاد سبزواری در شورای شعر و موسیقی صداوسیما در سال‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی، مانند حسین شمسایی، محمدحسن زورق و حمید شاهنگیان در این برنامه حضور خواهند یافت.

مراسم چهلمین روز درگذشت حمید سبزواری، صبح پنجشنبه ۳۱ تیرماه، ساعت ۱۰ با شعرخوانی شاعران در تالار کاشفی سبزواری، واقع در میدان لاله، جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار، مجتمع فرهنگی، هنری اسراربرگزار می‌شود.

خانواده مرحوم حمید سبزواری، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار، میزبانان این مراسم خواهند بود.

حمید سبزواری، ۲۲ خردادماه امسال، پس از یک دوره طولانی بیماری در سن ۹۱ سالگی دار فانی را وداع گفت. از او اشعار حماسی و انقلابی به یادگار مانده که «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو» و «خمینی‌ای امام» از آن جمله است.

کد خبر : ۳۸۹۶۷۹