خبرگزاری کار ایران

واکنش مجیدی به فعالیت‌های تروریستی در کشورهای مسلمان

در آستانه روز جهانی قدس؛ فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) در بخش جنبی جشنواره فیلم مسکو به نمایش درآمد.

 به گزارش ایلنا؛ مجید مجیدی کارگردان فیلم محد رسول الله در آخرین روز جشنواره فیلم مسکو و قبل از نمایش این فیلم با اشاره به اکران فیلم محمد رسول الله (ص) در بسیاری از کشور‌ها گفت: امیدواریم در روزگار قرائت‌های تحریف شده از اسلام که هیچ نسبتی با این دین الهی ندارد، با رویکرد‌ها و آثار فرهنگی چهره ناب اسلام را نشان دهیم.

وی افزود: ساخت این فیلم افزون بر انگیزه متحد کردن مسلمانان جهان با هدف بازکردن دریچه‌ای تازه در غرب صورت گرفت تا بتوانند برداشت درست و غیرتحریف شده از دین اسلام دریابند و برای رسیدن به این مقصود از بهترین‌های صنعت سینما در جهان استفاده شد.

مجیدی همچنین درباره فعالیت‌های تروریستی در برخی کشورهای خاورمیانه با ادعای اسلامی بودن، اظهار کرد: در جهانی زندگی می‌کنیم که متاسفانه قرائت‌های بسیار نادرست و زشتی از اسلام به تصویر کشیده می‌شود که هیچ نسبتی با ذات این دین عزیز توحیدی ندارد.

وی افزود: درباره خشونت، آدم کشی، ترور و جنایاتی که امروزه به نام اسلام صورت می‌گیرد باید گفت مرتکبان این اقدام‌ها، نام دین بزرگ الهی را به سرقت برده‌اند و این اسلام نیست.

مجیدی در پایان برنامه نمایش فیلم که با استقبال زیاد تماشاگران مواجه شد به پرسش‌های تماشاگران پاسخ گفت.

پیش از این هم فیلم محمد رسول الله در شهر سن پترزبورگ روسیه نمایش داده شد که شیوه ساخت، محتوای دینی و معنوی آن از سوی شورای مفتی‌های روسیه تاثیرگذار توصیف شد.

کد خبر : ۳۸۵۹۱۷