خبرگزاری کار ایران

نظر رویا تیموریان درباره یک نمایش:

«بیگانه» فلسفه غریب آلبرکامو را فراموش نکرده است

رویا تیموریان، بازیگر پیشکسوت تئا‌تر، سینما و تلویزیون بعد از تماشای نمایش «بیگانه» نوشته آلبرکامو، تلاش گروه اجرایی نمایش برای تبدیل یک رمان به متن نمایشی را کار بسیار دشواری توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، رویا تیموریان از بازیگران پیشکسوت تئا‌تر، سینما و تلویزیون پس از تماشای نمایش «بیگانه» که این روز‌ها به کارگردانی مسعود دلخواه در تالار چهارسو تئا‌تر شهر به صحنه رفته، گفت: تبدیل رمان به یک متن نمایشی به ویژه آثار آلبرکامو در بطن خود فلسفه غریبی دارد.

او ادامه داد: فکر می‌کنم گروه اجرایی نمایش «بیگانه» در دراماتورژی و مونتاژ رمان بیگانه کامو زحمت فراوانی کشیده که جای تقدیر دارد.

تیموریان مهم‌ترین مساله در دراماتورژی و بازخوانی رمان‌های نویسندگان صاحب نامی چون کامو را لطمه نخوردن کاراکتر‌ها، عصار‌ها و چکیده رمان دانست و گفت: همین کار دقت زیادی می‌خواهد که خوشبختانه آقای دلخواه دراماتورژ و کارگردان نمایش به همراه گروه بازیگران با دریافت درست از فلسفه متن بیگانه اتفاقات بسیار خوبی را روی صحنه رقم زدند که که نتایج ثمر بخشی را برای مخاطب به همراه داشته است. به هر حال به گروه اجرایی نمایش یک خسته نباشید ویژه می‌گویم که نمایش قابل توجهی را در تالار چهار سو روی صحنه برده‌اند.

نمایش «بیگانه» نوشته آلبرکامو و کارگردانی مسعود دلخواه نیز هر روز ساعت ۲۱ با مدت زمان ۱۰۰ دقیقه و قیمت بلیت ۲۵ هزار تومان در تالار چهارسو به صحنه خواهد رفت. رحیم نوروزی، حسین سحرخیز، سیاوش چراغی‌پور، علی زرینی، حمیدرضا هدایتی، ناصر عاشوری، محمد رضا ترابی، هومن رستگار، افسون دلخواه،، سارا نجفی، صادق حیدری، محمد مهدی شاهی، آریا توسلی، حمیدرضا نقره دوست، شفق خانی، علی دولت یاری و شیوا بیرانوند بازیگران این اثر نمایشی هستند.

کد خبر : ۳۸۲۶۴۸