خبرگزاری کار ایران

توضیحات محسنی اژه‌ای درباره لغو کنسرت‌ها، پخش تبلیغات از ماهواره و تدفین حبیب

سخنگوی قوه قضاییه ظهر امروز (23 خرداد) در نشست خبری با اهالی مطبوعات؛ توضیحات مهمی درباره دلایل لغو کنسرت‌های موسیقی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محسن اژه‌ای گفت: درباره کنسرت‌هایی که در این مدت با مسائلی رو به رو شده بود، همانطور که بارها گفته شده است؛ مجوز کنسرت‌ها را دولت و وزارت ارشاد صادر می‌کند و در این زمینه و اصل کنسرت‌ها قوه قضائیه بحثی ندارد و هیچ مشکلی هم در مجوزها نبوده و اقدام خلاف قانون و خلاف نظم عمومی هم انجام نشده. تعداد محدودی از آنها گزارش آمده از سوی دادستان یا مراجع دیگر که قرار است مسائل مجرمانه اتفاق بیفند. اقدامات مجرمانه یا خلاف نظم عمومی. دادستان در این شرایط گفته اگر کسی بیاید و تعهد بدهد که هیچ کار خلاف نظم عمومی و عفت صورت نگیرد؛ مجوز می‌گیرید اما اگر کسی نتوانسته تعهده بدهد مجوزها لغو شده است و در آینده هم اگر این اتفاق بیفتد تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

مبنای کار ما در شورای نظارت بر صدا و سیما قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری است

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص مسئولیت جدید او در صداوسیما گفت: صداوسیما شورایی دارد که متشکل از دو نماینده از هر قوه است. دولت و ریاست محترم قوه نمایندگانشان را از قبل معرفی کرده‌اند و من از طرف قوه قصاییه به شورا معرفی شده‌ام. براساس گفته‌های مجمع تشخیص مصلحت وظایف شورا، وظایف گسترده‌ای در نظارت سازمان است.  

او  خاطرنشان کرد: در حال حاضر اولین جلسه تشکیل شده و بقیه نیز دو هفته یک‌بار تشکیل می‌شود.  بنابراین مبنای کار ما قانون و سیاست‌های ابلاعی مقام معظم رهبری است که ما و سازمان اجرا می‌کنیم. باید کارها به نفع مردم و نظام باشد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: به نطر نمی‌رسد مشکلی جدی وجود داشته باشد. هیچ مانعی برای برگزاری جلسه نیست چرا که چهار نفر هستند که با آنها جلسه بعدی تشکیل شود. برای نمایندگان مجلس این اختلاف وجود دارد که آیا تا قبل از معرفی نمایندگانشان جدید نمایندگان قبلی می‌توانند به کارشان ادامه دهند یا خیر.  اما در این جا چون اکثریت حضور دارند خلایی پیش نمی‌آید، ولی با دوستان مجلس صحبت شده تا یک مطالعه‌ای انجام شود که آیا می‌شود همان دو عضو قبلی در جلسه حضور پیدا کنند، یا نه.

حکم تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای

حسنی اژه‌ای همچنین در خصوص مسئله ممنوعیت تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازات و احضار افراد در این زمینه گفت: ما یک قانون داریم که استفاده از ماهواره را ممنوع کرده است. از طرفی  بنا به نوع مخالفت افراد حکم متفاوت است باید دید شبکه‌های ماهواره‌‌ای که در آن تبلیغات پخش می‌شود، اگر علیه نظام باشند یعنی شما به جریانی که علیه منافع کشور است، کمک می‌کنید یا نه.

او گفت: در این روال دادستانی مصر است که با کمک دستگاه اطلاعات افراد  شناسایی شوند. البته من نشنیدم که دستگاه‌های دولتی همکاری نکرده باشند یا دستگاهی که وظیفه ذاتی‌اش همکاری در آن زمینه بوده کمک نکرده یا همکاری نکند.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: گاهی جنسی که خلاف قانون است، تبلیغ می‌شود. به کسانی که این کار را می‌کنند تذکر داده شده چراکه برخی تنها اطلاعی نداشته‌اند. اما اگر به تذکر  اعتنایی نکردند با تشخیص قاضی که کارشان منطبق بر کدام است به او رسیدگی می‌شود. به تشخیص قاضی باید دید این فرد معاون است یا شریک در جرم است یا مباشر است یا جرمش بسیط است یا خیر.

 همچنین خبرنگاری از اژه‌ای پرسید که گفته شده با درخواست بستگان حبیب محبیان برای دفن در تهران موافقت نشده که او پاسخ داد: در این مورد اطلاع ندارم.

کد خبر : ۳۸۰۰۷۳