خبرگزاری کار ایران

ارسال بسته ویژه کتاب به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان

علی رمضانی از آغاز ارسال بسته کتاب اهدایی انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان به مناسبت روز «ادبیات کودک و نوجوان» به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی رمضانی( مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور) با اشاره به نزدیک شدن هجدهم تیرماه روز ادبیات کودکان و نوجوانان اظهار داشت: بسته کتاب ویژه‌ کودک و نوجوان، شامل 750 عنوان در 123000 نسخه که از سوی انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان به نهاد اهداء شده بود جهت استفاده به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور می‌شوند.

رمضانی در ادامه با اشاره به جزئیات فرآیند ارسال این کتاب‌ها خاطرنشان کرد: مقصد این کتابها تمامی کتابخانه‌های نهادی خواهد بود اما با توجه به نیاز بیشتر کتابخانه‌های روستایی به منابع جدید کودک و نوجوان؛ بیشترین حجم ارسال کتب به 529 باب کتابخانه روستایی و 19 باب کتابخانه سیار اختصاص یافته است که در مجموع حدود 80 درصد از کل کتاب‌ها را شامل می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد طبق برنامه‌ریزی انجام شده کار آماده‌سازی و ارسال کتاب‌ها تا قبل از 18 تیر به پایان برسد و اعضای کتابخانه‌های عمومی بتوانند با دریافت کتب جدید کودک و نوجوان؛ تابستان امسال را متفاوت‌تر از سالهای قبل تجربه کنند.

در حال حاضر بیش از 1700 باب از کتابخانه‌های تحت پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی، دارای بخش مجزای کودک و نوجوان با طراحی، تجهیزات و آرایش متناسب با آن در حال ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان سراسر کشور است.

کد خبر : ۳۸۰۰۱۷