خبرگزاری کار ایران

سانسور آثار مرتبط با اعتیاد کودکان در نمایشگاه کودکان کار

کیوریتور نمایشگاه کودکان کار با بیان اینکه عدم شفافیت کار را برای ما سخت کرده بود، گفت: به دلیل برخی محدودیت‌ها و ممیزی‌ها مجبور شدیم برخی از آثار که مربوط به اعتیاد کودکان کار بود را نمایش ندهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به مناسبت 12 ژوئن برابر با 23 خرداد ماه روز جهانی مبارزه با کار کودک، نمایشگاهی متشکل از نمایش فیلم و نمایشگاه عکس سه‌روزه‌ای با عنوان کودکان کار و مشارکت جمعی از عکاسان مطبوعاتی ایران در خانه هنرمندان برپا شده است. سعید کیایی درباره این نمایشگاه گفت: سعی داشتیم با کمک هنرمندان مختلف؛ تنوع خاصی در نمایشگاه داشته باشیم اما متاسفانه خانه هنرمندان بستر لازم را برای ما تهیه نکرد.

او با بیان اینکه به دلیل عدم مدیریت و اطلاع‌رسانی صحیح نمی‌دانستیم با چه حجمی از فضا روبرو هستیم، ادامه داد: نظارت روی گالری‌های دولتی مانند خانه هنرمندان مشخص نیست و ما در برپایی این نمایشگاه با مشکلات بسیاری مواجه شدیم.

این کیوریتور با بیان اینکه قرار نیست همیشه از خوبی‌ها گفته شود، افزود: هدف ما از برگزاری این نمایشگاه اندیشیدن به راه‌حل‌هایی برای معضلات اجتماعی است برای اینکه کودک بتواند تا سن 18 سالگی به تجربه زیستی خود اضافه کند و در آینده در هر شغلی که از این تجربه زیستی استفاده کند و در نهایت شهروندان محترمی در کنار هم داشته باشیم تا با زبان مشترک باهم زندگی کنیم.

کیایی با بیان اینکه اگر تلخی وجود دارد به مثابه سیاه‌نمایی نیست، گفت: نمایش این معضلات نشان از وجود آن‌هاست و سعی ما بر این است با نمایش آن‌ها بگوییم این معضلات نباید وجود داشته باشد.

او با بیان اینکه ما محدودیت‌ها و ممیزی‌هایی برای نمایش آثار نیز داشتیم، تصریح کرد: مجبور شدیم برخی از عکس‌ها که مربوط به معضل اعتیاد کودکان کار بود را از نمایش آثار حذف کنیم و این مسئله باعث شد بخشی از آنچه قرار بود به نمایش درآید؛ دیده نشود.

این کیوریتور با اشاره به اینکه ما برای برپایی این نمایشگاه بسیار سردرگم بودیم؛ گفت: عدم شفافیت کار را برای ما بسیار سخت کرده بود و نمی‌دانستیم چه عکسی قرار است حذف شود.

کیایی با اشاره به اینکه این هنرمندان به حقوق کودک در عکس‌های خود بسیار توجه داشتند؛ در پایان گفت: عکاسانی که در این نمایشگاه شرکت کردند بدون هیچ درخواستی پذیرفتند در این نمایشگاه شرکت کنند و بسیار همدل و همکار بودند اما درنهایت همه آثار آنها دیده نشد.

کد خبر : ۳۷۹۷۲۸