خبرگزاری کار ایران

تعداد خوشنویسان درجه یک کمتر از انگشتان یک دست

همزمان با آغاز نخستین روز ماه مبارک رمضان نمایشگاه خوشنویسی ونقاشی خط گلواژه‌های آسمانیعصر روز گذشته، 18 خردادماه جاری در نگارخانه­ی شماره­ی یک ودوفرهنگسرای گلستان گشایش یافت.

به گزارش ایلنا، در مراسم افتتاحیه‌ی این نمایشگاه که ساعت 17 روز سه شنبه 18 خردادماه جاری با حضور جواد بختیاری، امیراحمد فلسفی، محمدعلی سبزه کار، داوود رزمجو و رسول مرادی  برگزارشد، تعداد 50 تابلوی نقاشی خط و خوشنویسی در ابعاد 50 در 70در معرض دید عموم قرارگرفت.

رسول مرادی، خوشنویس این نمایشگاه را در نوع خود بسیار ارزشمند دانست و درباره این نمایشگاه تصریح کرد: در نمایشگاه خوشنویسی گل واژه‌های آسمانی، آثار خوشنویسی به نمایش درآمده‌ی داوود رزمجو خوب بود و استقبال از این نمایشگاه هم در روز اول بسیار عالی بود.

او در ادامه یادآورشد: اصولن سطح کیفی و کمی آثار خوشنویسان در تاریخ خوشنویسی ایران رشد بسیاری داشته است و به جرأت می‌توانم بگویم پیش از بیست سال اخیر، سطح کمی و کیفی آثار این تعداد خوشنویس این قدر خوب نبوده است.

این خوشنویس که تاکنون در نمایشگاه های انفرادی و گروهی بسیاری در ایران و خارج از کشور شرکت کرده در بخش دیگری از این گفت و گو اضافه کرد: هر چند سطح کیفی آثار بسیاری از خوشنویسان ایران رشد قابل ملاحظه ای داشته است اما افراد درجه یک خوشنویس شاید به بیش از ده نفر نرسد.

او تصریح کرد: اصولا من به مدرک خوشنویسانی که نمایشگاه برپا می کنند نگاه نمی‌کنم بلکه اثر به نمایش درآمده‌ی خوشنویس و کار او به من می‌گوید که کار او در چه حد و کیفیتی است.

مرادی در پایان در خصوص نمایشگاه‌های برپاشده‌ی خوشنویسی یک سال اخیر که از جوانان به نمایش درآمده، گفت: در یک سال گذشته در بخش خوشنویسی شکسته آثار آقای لولویی مهر که در نگارخانه‌ی ترانه‌ی باران به نمایش درآمده بود، یکی از استعدادهای درخشان این عرصه است که به نظرم خیلی خوب بود.

رسول مرادی آخرین نمایشگاه انفرادی خود را در سال 92 در نگارخانه‌ی موسسه‌ی بین‌المللی اکو برپا کرده بود و سال گذشته نیز در دو نمایشگاه انفرادی در پاریس و دوبی شرکت کرد.

همچنین همزمان با برپایی نمایشگاه خوشنویسی گل‌واژه‌های آسمانی در روزهای 19 و 26 خردادماه جاری، کارگاه خوشنویسی با عنوان غریبستان در مدح حضرت علی (ع) با حضور داوود رزمجو از ساعت 16 تا 19 برگزار خواهدشد.

علاقه‌­مندان برای دیدار از این نمایشگاه و حضور در این کارگاه می­توانند در تاریخ‌های یاد شده به نشانی نارمک ،میدان هلال احمر، خیابان گلستان، ضلع شمالی بوستان فدک، نگارخانه­‌ی شماره­‌ی یک و دو فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند و یا برای اطلاعات بیش­تر از آخرین اخبار برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری شهر تهران و منطقه­‌ی هشت می‌توانند ساب پورتال Golestan.farhangsara.ir و رسانه‌ی خبری www.fhnews.ir را بازبین کنند. 

کد خبر : ۳۷۸۹۵۷