خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با ایلنا:

صداوسیما به‌جای سیاسی‌بازی وارد گودِ اقتصاد شود

شهاب‌الدین بی‌مقدار (نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر) در مجلس گفت: انتظار داریم صداوسیما، رسانه‌ی ملی باشد و همه مردم را در نظر بگیرد و تنها نماینده یک طیف خاص نباشد.

شهاب‌الدین بی‌مقدار در گفتگو با خبرنگار ایلنا، افزود: اگر صداوسیما ملی باشد و همه طیف‌ها را درنظر بگیرد مردم هم به استفاده از صداوسیمای ایران علاقه‌مند می‌شوند در غیر این‌صورت، امروز که وسایل ارتباط جمعی در گوشی‌های موبایل هم در دسترس است؛ جای آن را می‌گیرد و طیف زیادی از مردم به شبکه‌های موبایلی و سایر رسانه‌ها متمایل می‌شوند.

او اظهار امیدواری کرد: امیدوارم مدیریت جدید سازمان صداوسیما به این موضوع توجه داشته باشد و در واقع به عنوان رسانه ملی تمام مردم ایران عمل کند نه طیفی خاص.

نماینده مجلس دهم با اشاره به دیگر انتظاری که از صداوسیما می‌رود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری مدتی است اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده‌اند و ضروری است که صداوسیما هم با جدیت در این موضوع وارد شود چراکه در آن بخشی که مردم را باید تشویق کنند که وارد گود اقتصاد شوند می‌تواند نقش زیادی داشته باشد.

بی‌مقدار تاکید کرد: معتقدم در شرایط کنونی، صداوسیما باید در مورد اقتصاد بیشتر برنامه بسازد و خیلی در سیاست وارد نشوند.

نماینده مجلس دهم تصریح کرد: الان اصلی‌ترین مساله کشورمان اقتصاد است و صداوسیما هم باید مردم را تشویق کند و برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد و عموم مردم را آگاهی دهد؛ ما قوانین خوبی در مورد کسب و کار و چگونگی اجرای اصل 44 قانون اساسی داریم که عموم مردم از آن اطلاع ندارند.

شهاب‌الدین بی‌مقدار با بیان اینکه مردم کمتر در جریان قوانین و مقررات اقتصادی هستند، گفت: مصاحبه‌های مسئولان و مدیران در این زمینه معمولاً کلی‌گویی است و راهکاری عملیاتی نیست که کسی بتواند از آن استفاده کند. درحالی‌که متخصصان زیادی در کشور داریم؛ کارآفرینانی که می‌توانند به مردم راه نشان دهند.

او با تاکید بر اینکه انتظار مردم از دولت خیلی زیاد است، گفت: با این امکاناتی که دولت از لحاظ بودجه عمرانی دارد، این مسائل به جز با اهتمام و کمک مردم قابل حل نیست؛ و در این زمینه صداوسیما می‌تواند نقش سازنده و مهمی داشته باشد.

بی‌مقدار ادامه داد: فکر می‌کنم اگر صداوسیما دو سوم وقتش را بگذارد که مردم را تشویق کند تا در اقتصاد و کارآفرینی سرمایه‌گذاری کنند و به بازاریابی کالاهای ایرانی در خارج کمک کنند، آن وقت نقش خود را به عنوان رادیو تلویزیون ملی ایفا کرده و دین خودش را به امر ولایت کشور هم ادا کرده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه امروز، اقتصاد و بیکاری جوانان تحصیلکرده، مساله اول کشور است، خاطرنشان کرد: باید صداوسیما بیشتر اقتصادی فکر کند و مساله اصلی‌اش رفع بیکاری مردم باشد.

بی‌مقدار تصریح کرد: البته در بعضی کشورها تلویزیون‌های خصوصی وجود دارد که کارشان این است که به مردم کارآفرینی یاد می‌دهند، اما در کشور ما که یک صداوسیما بیشتر نداریم باید شبکه مخصوصی برای آموزش کارآفرینی راه‌اندازی کنند. مردم ما خیلی چیزها را می‌دانند و با یک حرکت کوچک می‌توانند کسب‌وکاری را راه بیندازند.

کد خبر : ۳۷۸۳۴۶