خبرگزاری کار ایران

کنسرت‌های نشر هرمس در تابستان و پاییز؛

اجراهایی از موسس تارکوفسکی و لخنر و گروه بازار بلو در پایتخت

در تابستان و پاییز نو و پنج نشر هرمس کنسرت‌های باحضور هنرمندانی چون شهرام غلامی، بیورن میر، جیووانی گوییدی، آنیا لخنر، فرانسوا کوتوریه، گروه بازار بلو، پیمان یزدانیان و حسام اینانلو برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ نشر موسیقی هرمس که امسال آلبوم دوئت نقش را به طور مشترک با کمپانی ای‌سی‌ام منتشر کرد؛ طی شش ماه آینده اجراهای زنده‌ای را تدارک دیده که با حضور هنرمندان هرمس و کمپانی ای سی ام است.

طبق برنامه‌های مدیر این نشر (رامین صدیقی)؛ 28 و 29 تیر ماه شهرام غلامی به همراه بیورن میر دونوازی عود و گیتار بیس را در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌برند همچنین این دو نوازنده دهم مرداد در فستیوال موسیقی تفلیس کشور گرجستان نیز روی صحنه می‌روند. بخشی از این اجرا برپایه بداهه‌نوازی‌ست.

29 مرداد پیمان یزدانیان و حسام اینانلود در سالن خاتم‌الانبیاء رشت روی صحنه می‌روند. در این کنسرت آلبوم رام اجرا می‌شود که البته بر پایه بداهه‌نوازی‌ست.

1 و 2 شهریور ماه پیانیست گروه جیووانی گوییدی در تهران روی صحنه می‌رود و منتخبی از آثار گروه را به همراهی اجرایی بر پایه بداهه‌نوازی برای مخاطبان ارائه می‌کند. او یک پیانیست ایتالیایی‌ست با پیش‌زمینه موسیقی کلاسیک ولی فعالیتش در حوزه موسیقی جز است. یکی از پروژه‌های او تریو جیووانی گوییدی است و همچنین سایر فعالیت‌هایش را در قالب کوارتت و بداهه‌نوازی پیانو انجام می‌دهد.

26 و 27 شهریور گروه بازار بلو همزمان با انتشار آلبوم جدیدش که «20» نام دارد و به مناسبت بیست سالگی گروه است در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود و این اثر را اجرا می‌کند. نشر هرمس آلبوم گروه بازار را منتشر خواهد کرد.

26 و 27 آذر آنیا لخنر به همراه فرانسوا کوتوریه موسس کوارتت تارکوفسکی در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه خواهد رفت. این کنسرت به اجرای قطعاتی از رپرتوار موسیقی کلاسیک (دوره نئو رومانتیک تا مدرن) اختصاص خواهد داشت و البته در آن تعدادی از آثار گورجیف اجرا می‌شود.

کد خبر : ۳۷۷۹۶۱