خبرگزاری کار ایران

پیام داریوش مهرجویی به اصغر فرهادی چه بود؟

داریوش مهرجویی؛ کارگردان فیلم گاو با انتشار یک پیام تصویری؛ به اصغر فرهادی و عوامل فروشنده برای موفقیت در جشنواره کن تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصغر فرهادی (کارگردان فیلم فروشنده) در چند روز گذشته و بعد از بازگشت به ایران در نشست‌های مختلف از فیلم گاو، داریوش مهرجویی و غلامحسین ساعدی  به نیکی یاد کرده و حتی معتقد است اگر فیلم گاو در کن حضور پیدا می‌کرد؛ می‌توانست نخل طلا را بگیرد.

حال داریوش مهرجویی که روز گذشته نتوانست در مراسم تقدیر اهالی سینما در خانه سینما از اصغر فرهادی شرکت کند؛ پیام تصویری جالبی را منتشر کرده است.

مهرجویی در بخشی از این پیام تبریک خطاب به فرهادی می‌گوید: برای ما بسیار مایه افتخار است که افرادی همچون اصغر فرهادی، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در جشنواره مهمی مانند فیلم کن درخشیدند و این فیلم فرهنگ و هنر ما را دوباره سرافراز کرد و مایه افتخار ما بود.

مهرجویی ادامه می‌دهد: این فرهنگ قدمتی 2500 ساله دارد و ایرانیان اولین کسانی بودند که فسلفه و حکمت یونان را به دنیا معرفی کردند. ما یک امپراطوی داشتیم که شش‌صد سال قدمت داشت و نصف جهان دستش بود و آدم‌هایی مانند رودکی، ابن سینا، فارابی، سهروردی و شاعران بزرگی مانند حافظ، فرودوسی، خیام و سعدی از درون این فرهنگ بیرون آمدند.

وی می‌افزاید: این عرق فرهنگی در ژن‌های ما حک شده و ادامه پیدا می‌کند و در دنیای امروز به شکل سینما خودش را نشان می‌دهد.

کارگردان فیلم گاو می‌گوید: کاری که امروز فرهادی انجام داده نظیر سنتی است  که از سال‌های پیش سپنتا و ابراهیم گلستان، فرخ غفاری، گروه موج نو سینمای که در زمان ما به همراه من کیمیایی، تقوایی، کیارستمی، شهیدثالث و فرمان‌آرا راه افتاد و باید قدر این موفقیت را بدانیم.

این پیام که نسخه‌ای از آن برای ایلنا ارسال شده را می‌توانید در زیر تماشا کنید .

کد خبر : ۳۷۶۹۶۹