خبرگزاری کار ایران

داوران و دست‌اندرکارن جشنواره مد و لباس فجر تقدیر شدند

نشست تقدیر و تشکر کارگروه ساماندهی مد و لباس از داوران، برگزیدگان و دست اندرکارن بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره مد و لباس فجر در مجموعه باغ زیبا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در مراسم تقدیر و تشکر کارگروه ساماندهی مد و لباس از داوران، برگزیدگان و دست اندرکارن بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره مد و لباس فجر؛ حمید قبادی هدف از برگزاری این نشست‌ها را تلاش برای جبران فعالیت‌ها و زحمات فعالان این حوزه دانست و سپس به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در پنجمین جشنواره مد و لباس فجر پرداخت.

وی با بیان اینکه همه تلاش جشنواره مد و لباس فجر برای معرفی توانمندی و ظرفیت‌های داخلی حوزه پوشاک است، گفت: در چند سال گذشته موفق شدیم ظرفیت‌های داخلی را شناسایی کرده و بر آن‌ها تأکید کنیم. طراحان و تولیدکنندگان داخلی می‌توانند نیاز جامعه را پوشش دهند، مشروط بر اینکه تعامل درستی بین همه دست‌اندرکاران این حوزه برقرار شود.

قبادی افزود: سیاست ما در سال 95 تغییر نگرش و جلب توجه مردم و مسئولان بر موضوع مد و لباس است و تأکید داریم که جامعه نیازمند لباس‌های رنگارنگ، متنوع، زیبا و در خورشان افراد است. از طرف دیگر طراحان آمادگی دارند که این نیاز را رفع کنند و جشنواره مد و لباس قصد دارد این تعامل و ارتباط را برقرار کند.

وی با اشاره به تخصصی‌تر شدن فعالیت‌های حوزه مد و لباس همچون لباس عاشورایی، لباس مدارس و لباس ورزشکار، حفاظت از صیانت‌ها و حفظ ارزش‌های اسلامی ایرانی در مد و لباس را امری مهم و ضروری برشمرد که با حضور همه فعالان این حوزه  قابل اجراء می‌باشد.

وی اولویت اول فعالان مد و لباس حتی تولیدکنندگان را فرهنگی دانسته و با اشاره به توسعه گروه‌های طراحی و تولید در این زمینه، استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی برای بروز صحیح فعالیت‌ها را امری مهم دانست.

قبادی با تأثیر مثبت عملکرد شیما «شناسه یکپارچه مد و لباس اسلامی ایرانی» در سطح جامعه گفت:به‌زودی عملکرد شیما منتشر خواهد شد که قطعاً تأثیرات بسیار مثبتی حتی در برنامه ریزی کشور خواهد داشت.

تأمین لباس اجتماع توسط کارگروه، بهبود طراحی در پوشاک مردان و تلاش برای پیشرفت، لباس کودک، لباس اجتماع جوان، توجه به رنگ و طرح لباس‌ها و توجه به ذائقه مخاطبان براساس معیارهای و ارزشها از جمله محورهای بحث قبادی در این نشست بود.

طرح سؤالات و پاسخگویی به آنها، تبادل نظرات، تقدیر و تشکر از قعالیت های کارگروه ساماندهی مد و لباس توسط حاضرین از دیگر بخش‌های این نشست بود که با مشارکت داوران، برگزیدگان و دست اندرکارن برگزار شد.

در این نشست شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک، پاک بین دبیر انجمن طراحان لباس و پارچه ایران، کلانتری عضو هیئت مدیره بنیاد ملی مد و لباس، دبیران، مدیران، داوران، برگزیدگان و دست اندرکاران بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره مد و لباس فجر حضور داشتند.

کد خبر : ۳۷۶۸۴۵