خبرگزاری کار ایران

از جز تا پاپ در شب اجرای «داماهی» و «تریو‌ آرین کشیشی»

روز ششم از هفته موسیقی تلفیقی، با حضور «تریو»ی آرین کشیشی و گروه داماهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ گروه آرین کشیشی از سازبندی مرسوم تریوی جز یعنی پیانو (حمزه یگانه)ُ، درامز (شایان فتحی) و گیتار باس (آرین کشیشی) تشکیل شده بود. این گروه پیش تر در «شب های جز» که به همت سازباز برگزار شد شرکت کرده بودند. کنار هم قرار گرفتن این افراد به خودی خود جذاب است.

آرین کشیشی نوازنده ۲۴ ساله با استعدادی که پس از دارا دارایی تنها کسی است که نوازندگی گیتار باس در سبک جز را به طور جدی دنبال می کند. حمزه یگانه با کوله باری از تجربه در آهنگسازی و نوازندگی، شایان فتحی که نواختن درامز را در کالج های معتبر اروپا و آمریکا دنبال کرده است. تنها نکته مهم در مورد شایان فتحی توانایی او در نواختن درامز نیست، او بیشتر از اینکه نوازنده و حفظ کننده ریتم باشد درک درستی از موسیقی دارد. شاید اینکه موسیقی را به صورت آکادمیک یادگرفته و به خوبی سازهای دیگری مانند پیانو هم می نوازد در این توانایی بی تاثیر نباشد.

در این اجرا قطعاتی مانند: جامه درویش و «Approach» از حمزه یگانه اجرا شد. همچنین دو قطعه از موزیسن های مطرح جز یعنی «est» و «john scofield» کاور شد. شیخانی و یک قطعه جدید بدون نام از آرین کشیشی هم بخش دیگری از رپرتوار اجرا بود.

اجرای گروه داماهی به دلیل استقبال زیاد مخاطبان و البته ساماندهی یک «سورپرایز» با یک ساعت تاخیر آغاز شد. در ابتدای این اجرا گروه «جالبوت» به همراه خواننده و نوازنده صاحب سبک بندر عباسی «احمد روان» دو قطعه اجرا کردند. این که گروه های کوچک یا کمتر شناخته شده، شروع کننده کنسرت گروه های پرمخاطب باشند و به اصطلاح کنسرت آن گروه را «open» کنند در همه جای دنیا وجود دارد و حالا در ایران هم جدی گرفته می شود.

برای شروع تک آهنگ جدید داماهی با نام «دیوانه» با شعری از احسان گودرزی انتخاب شده بود. رضا کولغانی مانند همیشه از ابتدا حرکت هایی برای اجرا طراحی کرده بود که یکی از مهمترین وجه تمایزهای داماهی با گروه های دیگر است. بیشتر قطعاتی که اجرا شد با کنسرت چند روز پیش این گروه در سالن میلاد مشترک بود.

مجید سالاری که برای اجرا و همخوانی در چند قطعه به گروه اضافه شد روز تولدش بود و مخاطبان هم به او تبریک گفتند. گروه در بیشتر قطعات مردم را وادار به همراهی و همخوانی می کرد که به پرشورتر شدن هرچه بیشتر اجرا کمک کرد. مردن مردانه، دخترک، ترنگ، امون، لنج و بیوه، بمان، برکت از دیگر قطعاتی بود که اجرا شد. همچنین رضا کولغانی (خواننده)ُ، دارا دارایی (گیتار باس)، حمزه یگانه (پیانو، کیبورد، بنجو)، شایان فتحی (درامز) و ابراهیم علوی (گیتار و عود) اعضای داماهی را تشکیل می دهند.

هفته موسیقی تلفیقی که با حمایت نمایندگی «لورآل» برگزار می شود، امشب با اجزای گروه کماکان و کریستف رضاعی به کار خود پایان می دهد.

کد خبر : ۳۷۲۵۵۶