خبرگزاری کار ایران

آمار فروش تئاترهای تهران در اردیبهشت اعلام شد/ رکوردشکنی یک نمایش کودک

آمار تماشاگران مجموعه تئا‌تر شهر، تماشاخانه سنگلج، تالار هنر و خانه نمایش اداره تئا‌تر تا تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه جاری اعلام شد.

به گزارش ایلنا، استقبال قابل توجه تماشاگران از یک نمایش کودک و نوجوان در تالار هنر از نکات قابل توجه آمار اعلام شده در مورد تئاترهای روی صحنه در اردیبهشت است.

مجموعه تئاترشهر

 نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» که با کارگردانی امیر دژاکام در سالن چهارسو روی صحنه است طی ۳۷ اجرا تا تاریخ ۲۴ اردیبهشت میزبان ۴۳۶۷ تماشاگر بوده است. برای این نمایش که در سالن ۱۲۲ نفره اجرا می‌شود تا تاریخ یاد شده ۲۵۸۸ مبلغ فروش ۵۵۷ میلیون ریال ثبت شده است.

نمایش «حساب پرداخت نمی‌شه» به کارگردانی کاوه مهدوی در تالار سایه روی صحنه بود با ۲۵ اجرا به کار خود پایان داد در این زمان ۱۹۲۵ تماشاگر از آن دیدن کرده‌اند. مبلغ فروش این نمایش ۱۵۹ میلیون و ۴۹۵ هزار ریال اعلام شده است.

نمایش «کمدی اتفاقات» به کارگردانی میثم عبدی نیز که در سالن قشقایی روی صحنه رفت طی ۱۵ اجرای خود ۶۵۰ تماشاگر داشت. مبلغ فروش این نمایش ۶۰ میلیون و ۹۸۰ هزار ریال اعلام شده است.

در همین سالن نمایش دیگر میثم عبدی با عنوان «کمدی استشمامات» طی ۱۵ اجرا میزبان ۱۰۶۹ تماشاگر بود که مبلغ فروش آن را به ۹۹ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال رسانده است.

نمایش «اکتبر ۱۹۴۲ پاریس» به کارگردانی مسعود موسوی که به تازگی اجرای خود را در تالار سایه مجموعه تئا‌تر شهر آغاز کرده در ۳ اجرای اول خود تا تاریخ ۲۴ اردیبهشت، میزان ۲۱۲ تماشاگر بوده است که مبلغ گیشه آن را به ۲۳ میلیون و ۳۲۵ هزار ریال رسانده است.

نمایش «راه مهر راز سپهر» به کارگردانی شکرخدا گودرزی نیز که در تالار اصلی مجموعه تئا‌تر شهر اجرای خود را آغاز کرده است تنها در روز نخست اجرای خود میزبان ۵۵۵ تماشاگر بوده است. این نمایش در اجرای افتتاحیه خود ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال فروش داشته است.

خانه نمایش اداره تئا‌تر

خانه نمایش اداره تئا‌تر که یکی از کوچک‌ترین سالن‌های دولتی محسوب می‌شود در هفته گذشته از نمایش «فصل بهارنارنج» خداحافظی کرد تا میزبان «ماز» باشد.

 «فصل بهار نارنج» به کارگردانی غلامرضا عربی در آخرین هفته اجرای خود (۱۲ تا ۱۷ اردیبهشت) میزبان ۸۰ تماشاگر بود و مبلغ فروش آن در این هفته ۱۱۶ میلیون ریال ثبت شده است.

نمایش «ماز» به کارگردانی علی حاج ملاعلی که از ۲۰ اردیبهشت اجرای خود را در این سالن آغاز کرده در هفته گذشته میزبان ۱۵۲ تماشاگر بود و در گیشه مبلغ ۸۴۰ هزار ریال برای آن ثبت شده است.

تالار هنر

تالار هنر که به اجرای نمایش‌های ویژه گروه سنی کودک و نوجوان اختصاص دارد در گزارشی تعداد تماشاگران دو نمایش «شاهزاده خانم بدترکیب» و «رنگ رنگ نقاشی» طی دو هفته پایانی اجرا را اعلام کرد.

نمایش شاهزاده خانم بدترکیب به کارگردانی مریم کاظمی از تاریخ ۱۲ تا ۲۴ اردیبهشت میزبان ۲۱۹۳ تماشاگر بوده است. برای این نمایش طی دو هفته یاد شده مبلغ فروش ۲۱۳ میلیون و ۹۳۴ هزار ریال اعلام شده است.

نمایش «رنگ رنگ نقاشی» به کارگردانی عباس دوست قرین نیز که ۲۴ اردیبهشت به اجرای خود پایان داد نیز در دو هفته انتهایی اجرا میزبان ۱۵۴۸ تماشاگر بود. مبلغ گیشه آن از ۱۲ تا ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹ میلیون و ۴۴۰ هزار ریال بود.

تماشاخانه سنگلج

تماشاخانه سنگلج در گزارش خود از تعداد تماشاگر نمایش‌های اردیبهشت ماه تعداد تماشاگران نمایش «ناگهان پیت حلبی» به کارگردانی کورش سلیمانی را ۴۹۱۲ تن اعلام کرده است.

فروش این نمایش که از ۱۵ فروردین تا ۱۷ اردیبهشت روی صحنه بود ۵۱۶ میلیون و ۸۴۶ هزار ریال ثبت شده است.

اما در تماشاخانه سنگلج دو نمایش «گرگ دختر» و «بر پهنه دریا» اجرای خود را آغاز کرده‌اند که در هفته گذشته میزبان ۶۶۷ تماشاگر بوده‌اند. نمایش «گرگ دختر» به کارگردانی عباس عبدالله‌زاده از ۱۹ تا ۲۴ اردیبهشت ماه میزبان ۲۶۴ تماشاگر بوده که فروشی معادل ۲۱ میلیون و ۸۱۰ هزار ریال داشته است.

نمایش «بر پهنه دریا» به کراگردانی شهرام مسعودی دیگر نمایش تماشاخانه سنگلج است که در اولین هفته اجرای خود میزبان ۴۰۳ تماشاگر بود. فروش این نمایش در گیشه مبلغ ۱۸ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال اعلام شده است.

کد خبر : ۳۷۲۱۴۶