خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش پرورش در نمایشگاه کتاب اعلام کرد:

پاسخ 200هزار دانش آموز به پرسش رئیس جمهور

فانی می گوید: ۲۰۰ هزار دانش‌آموز به پرسش ریاست جمهوری درباره برجام پاسخ داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر فانی (وزیر آموزش و پرورش) در حاشیه بازدید صبح امروز؛ پنجشنبه (۲۳ اردیبهشت) از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در جمع خبرنگاران استقبال خانواده‌ها و فرهنگیان از نمایشگاه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: دولت یازدهم به دنبال تأکیدات رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور محترم در زمینه تقویت کتابخوانی است و بر همین اساس سه موضوع تقویت گفتگو میان دانش‌آموزان، تقویت فرهنگ کتابخوانی و احیای برنامه درسی انشاء در مدارس را مورد توجه قرار داده‌ایم.

فانی ادامه داد: در طول دولت یازدهم تلاش زیادی صورت گرفت تا کتابخانه‌های کلاسی با همکاری وزارت ارشاد احیا شوند. همچنین سال گذشته ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه برپا شد. همچنین جدای از آن تلاش شد تا کتاب‌های درسی به گونه‌ای تألیف شود که دانش‌آموزان بتوانند در آن‌ها بر اساس آنچه که می‌خوانند به سایر دوستانشان مطالبی را ارائه کنند.

وزیر آموزش و پرورش سپس با تاکید بر اینکه ما فن گفتگو را در کتاب‌های درسی ترویج داده‌ایم گفت: همچنین در آخر کتاب‌های درسی منابعی متناسب با آنچه در کتاب مطرح شده برای دانش آموزان معرفی کرده‌ایم تا با استفاده از آن‌ها معلمان بتوانند پیشنهادات مطالعه به دانش‌آموزان داشته باشند.

او در ادامه یادآور شد: آموزش و پرورش فرا‌تر از محتوای آموزشی سعی کرده با توجه به اقتضائات سنی دانش‌آموزان، امکانات ویژه‌ای را برای کتابخوانی آن‌ها تهیه کند و امیدواریم با تقویت بخش پژوهشی در کنار بخش آموزشی و پرورشی در آموزش و پرورش، دانش‌آموزان تحولی ویژه را در عرصه کتاب و کتابخوانی پشت‌سر بگذراند.

فانی با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه تقویت فعالیت‌های پژوهشی نیز بیان کرد: سال گذشته همچون هر سال رئیس‌جمهور در ابتدای سال تحصیلی پرسش مهر را با محوریت موضوع برجام مطرح کردند که ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در پاسخ به پرسش مهر شرکت کردند، سال قبل نیز پرسش مهر که در زمینه حفظ منابع آب در کشور مطرح شده بود پاسخ ۳ میلیون دانش‌آموز را در پی داشت. ما امیدواریم در کنار چنین برنامه‌هایی و توسعه رویکرد پژوهش‌محور در قالب مسابقات تحقیق و کتابخوانی بتوانیم بستر مناسب‌تری را برای رونق کتابخوانی در آموزش و پرورش مهیا کنیم.

کد خبر : ۳۷۰۵۰۷