خبرگزاری کار ایران

سفیر ژاپن از علاقه‌اش به شاهنامه گفت

سفیر ژاپن در دیدار با سیدعباس صالحی، رئیس نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به علاقه‌مندی ژاپن به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران گفت: این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های فرهنگی در جهان به شمار می‌‌آید و حضور در آن به عنوان میهمان ویژه از درخواست‌های ما است.

به گزارش ایلنا، هیرویاسوکوبایاشی با بیان این مطلب افزود: با پیش‌بینی برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌‌توان زمینه‌های رشد و تعامل ارتباطات در بخش کتاب و فرهنگ دو کشور را تقویت کرد.

وی ادامه داد: مردم ژاپن با کتاب‌های شعر ایران آشنایی دارند و به عنوان مثال کتاب شاهنامه سال‌ها پیش به ژاپنی ترجمه شده و من نیز این کتاب را خواند‌‌ه‌ام و بسیار از آن لذت بردم.

کوبایاشی با بیان اینکه جای ادبیات معاصر در میان کتاب‌های ترجمه شده ژاپنی خالی است، گفت: اشعار بسیار خوبی از شاعران و نویسندگان معاصر ایرانی منتشر شده است که جای خالی ترجمه آنها به زبان‌های دیگر ازجمله زبان ژاپنی به شدت احساس می‌‌شود، امیدواریم در تعاملات فرهنگی بتوانیم راهکاری برای آن پیدا کنیم.

وی افزود: برگزاری جلسات مشترک بین نویسندگان و شاعران ایرانی و ژاپنی همچنین اعزام گروه‌های فرهنگی و هنری به دو کشور برای گسترش تعاملات در این حوزه نیز از دیگر ضروریات این حوزه به شمار می‌‌آید.

در ادامه این جلسه، عباس صالحی رئیس نمایشگاه کتاب نیز پس از ارایه آماری درباره نمایشگاه کتاب تهران درباره راهکارهای افزایش تعاملات فرهنگی بین ایران و ژاپن تاکید و خواستار ترجمه آثار برجسته ایرانی به ژاپنی و ژاپنی به ایرانی شد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

کد خبر : ۳۷۰۲۶۵