خبرگزاری کار ایران

امیرزاده اعلام کرد:

صدور ۱۷ رای و محرومیت ۱۲ ناشر از شرکت در نمایشگاه سی‌ام

همایون امیرزاده از صدور ۱۷ رای و محرومیت ۱۲ ناشر از شرکت در نمایشگاه سی‌ام به دلیل تخلفات صنفی تاپایان هفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایون امیرزاده (رییس شورای نظارت بر محتوای نمایشگاه کتاب) درباره آخرین آرای صادر شده در حوزه تخلف ناشران گفت: در ادامه مسیر تقویت کنترل درون صنفی و برای صیانت از حقوق ناشران حرفه‌ای در شش  روز اول نمایشگاه ۴۷۶ گزارش توسط بازرسان به کمیته داخلی رسیدگی به تخلفات اعلام شد و از این تعداد ۵۶ گزارش منجر به اخطار کتبی به ناشران شد که  ۲۹ مورد از تخلفات با توجه به فرایند‌های تعیین شده به هیات رسیدگی به تخلفات ارجاع داده شد.

در همین راستا تا روز گذشته ۸ رای صادر شده بود که تمامی آرای صادره مربوط به تخلفات صنفی و شکلی (تعرض به غرفه ناشر دیگر) بوده و هیچ آرایی در خصوص مسایل محتوایی صادر نشده است.

امیرزاده افزود:کلیه مراحل تذکرات شفاهی و کتبی توسط کمیته داخلی ابلاغ و تشکیل پرونده موارد تخلف هم در این کمیته طی شده و به هیات تخلفات ارسال می‌شود.

رییس شورای نظارت بر محتوای نمایشگاه کتاب سپس با توجه به صیانت رایانه حوزه نشر تاکید کرد: شورای نظارت با نظارت کامل از آغاز نمایشگاه نسبت به مصرف صحیح بن کارت‌ها و عدم تبدیل آن‌ها به پول نقد بدون فروش کتاب با حساسیت زیاد نظارت داشته این کنترل از طریق مانیتورینگ فعالیت کارتخوان‌های ناشران رصد می‌شود.

او در توزیع آرای صادر شده هفتمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب بیست و نهم نیز تاکید کرد: امروز (۲۱ اردیبهشت) و در روز هفتم روز برگزاری نمایشگاه کتاب بیست و نهم هیات رسیدگی به تخلفات بعد از بررسی گزارشات ارسالی ۹ رای صادر کرد که ۴ مورد از آن‌ها مربوط به تخلف گردش  بن کارت‌های الکترونیک بدون فروش کتاب بود.

 وی ادامه داد : براساس این آرای صادره ۴ ناشر متخلف به محرومیت از حضور در نمایشگاه سال آینده و همینطور محرومیت از تمامی نمایشگاه‌های استانی و سایر نمایشگاههای زیر نظر ارشاد محکوم شده همچنین از فردا تا پایان نمایشگاه بیست و نهم نیز غرفه‌های آن‌ها بسته خواهد ماند.

امیرزاده اضافه کرد: ۵ مورد دیگر از ۹ رای صادره امروز مربوط به فروش کتاب سایر ناشرین بود که از این تعداد نیز ۴ مورد از حضور در نمایشگاه سال آینده محروم و به تعطیلی غرفه از فردا تا پایان نمایشگاه محکوم شدند.یک مورد نیز تنها حکم تعطیلی یک روز کاری نمایشگاه را دریافت کرد با احتساب آرای امروز هیات رسیدگی به تخلفات نمایشگاه کتاب بیست و نهم ۱۷ رای صادره کرده که ازاین تعداد ۱۲ مورد محرومیت ناشر از حضور در نمایشگاه سال آینده را در پی داشته است.

رییس شورای نظارت بر محتوای نمایشگاه کتاب مجدد تاکید کرد: نظارت بر تخلفات صنفی و شکلی به درخواست خود صنف و برای حمایت از حقوق ناشران حرفه‌ای که علیرغم تمامی سختی‌ها و مشکلات فعالیت سالم انجام می‌دهند صورت می‌گیرد و ما خود را موظف می‌دانیم تا با نظارت کامل و صحیح از حقوق ناشرینی که فعالیت سالم دارند دفاع کنیم. این انصاف نیست که با توجه به اعتبارات رایانه‌ای محدود برخی ناشران غیرحرفه‌ای از بن کارت‌های مذکور به سودنامشروع برسند.

امیرزاده افزود: شورای نظارت بر محتوای بیست نهمین نمایشگاه کتاب بین المللی تهران با تمام ظرفیت‌های برون صنفی و درون صنفی با دقت تخلفاتی که باعث تضییع حقوق دیگر ناشران شود نظارت می‌کند در خصوص بن کارت‌ها نیز مجدد باید یادآور شوم که ناشرین محترم دقت داشته باشند اعتبار این بنگاه تنها تا پایان روز نمایشگاه یعنی ۲۵ اردیبهشت ماه خواهد بود.

کد خبر : ۳۶۹۸۷۷