خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارشاد در بازدید از نمایشگاه کتاب:

رفت‌وآمدها بر ارکستر سمفونیک تاثیری ندارند/ درباره هنرمندان دستگیرشده دیگران جوابگو هستند

معاون هنری وزیر ارشاد ارکستر سمفونیک را یک سازمان خواند که رفت‌وآمد‌ها تأثیر لحظه‌ای بر آن دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون هنری وزیر ارشاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب دربارهٔ استعفای علی رهبری گفت: رفت‌وآمد‌ها با توجه به شرایط خاص انجام می‌شوند، اما وظیفه ما این است که ارکستر را سرپا نگه داریم. هنرمند‌ان این‌طور هستند که گاهی اوج و گاهی پایین دارند؛ ولی بالاخره همه‌شان بازمی‌گردند و باز کار خواهند کرد. ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم که این اتفاقات که بین خودشان پیش می‌آید، تأثیری بر کلیت ارکستر نگذارد. در حال حاضر برای ارکستر سمفونیک اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

علی مرادخانی همچنین با اشاره به دستگیری چند بازیگر در مهمانی شبانه گفت: من بی‌گناهم؛ درباره آن‌ها باید فرد دیگری جواب دهد.

وی دربارهٔ اقدامات، وزارت ارشاد در برخورد با بازیگران دستگیرشده بعد از حکم دستگاه قضایی نیز بیان کرد: ما باید بینیم این اتفاق‌ها چه تأثیری دارند. خیلی وقت‌ها نظر قاضی و دادگاه ممکن است‌‌ همان دیدگاهی نباشد که به نظر مردم می‌رسد. نوع اتفاقی که افتاده و نوع موضع‌گیری‌ای که دستگاه قضایی می‌کند، تعیین‌کننده است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: برای ما مهم است که هنرمند از امکانات خود به‌خوبی استفاده کند. اگر خدشه‌ای بر این امکانات وارد شود، ممکن است بر عرصه هنر هم تأثیر بگذارد. طبیعی است که از سوی وزارت ارشاد هم به آن‌ها تذکر داده می‌شود تا به سمت اصلاح پیش بروند.

او دربارهٔ بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز گفت: ‌من آمده‌ام که برخی دوستان و ناشران را ببینم. به همین سبب طوری برنامه‌هایم را تنظیم کرده‌ام که آقای فرشچیان - مینیاتوریست پیشکسوت - را هم ببینم. وضعیت  کتاب هم به‌گونه‌ای است که وقتی آدم آن را می‌بیند، خوشش می‌آید و می‌خرد.

مرادخانی افزود: امیدوارم یک روز کتاب خاطراتم منتشر شود. قطعا این خودش خیلی جالب خواهد شد و در آن کتاب می‌گویم که چه شده است و این‌ها چه کرده‌اند.

کد خبر : ۳۶۹۷۵۱