خبرگزاری کار ایران

خودنمایی سمبل کشورها در تهران

نمایشگاه نقاشی هانیه نوری با عنوان «سمبل کشورها» از ۲۴ اردیبهشت‌ماه در گالری «نقش جهان» تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، در این نمایشگاه ۱۴ اثر آکریلیک روی بوم با سبک مدرن به نمایش گذاشته می‌شود. به گفته هانیه نوری، ۳ تابلو این نمایشگاه با استفاده از نمادهای معماری ایران و باقی تابلوها با استفاده نمادهای کشورهای اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، هندوستان، ژاپن، مالزی، آلمان، استرالیا، روسیه و سوییس طراحی شده است.

این هنرمند با اشاره به علاقه شخصی خود به مقوله سفر و اماکن تاریخی کشورها گفت: پیش از این مجموعه‌ای از ۴۰ طرح برای یک برند لباس از محصولات کشور اسپانیا طراحی کرده و در آنها از المان‌های معماری این کشور استفاده کرده بودم. ۲۰ طرح از میان آن کارها، به تابلو نقاشی تبدیل شد. آن پروژه به ثمر نرسید، اما جرقه اولیه آثار نمایشگاه سمبل کشورها از همان زمان در ذهنم شکل گرفت.

وی که در تابلوهای خود با استفاده از عناصر معماری، صورت‌هایی انسان‌وار خلق کرده است، افزود: تصمیم گرفتم در دایره‌های رنگی از این عناصر استفاده کنم و به این ترتیب چهره‌های انسانی خلق کنم. چون به نظرم مهم‌ترین مسئله در نقاشی، نوآوری و ارائه ایده‌های جدید است، نمی‌خواستم از ایده‌های تکراری استفاده کنم.

هانیه نوری متولد ۱۳۵۵ اصفهان، از کودکی نزد جواد سپهری آموزش دیده و از سال ۸۰ با شرکت در نمایشگاه‌های گروهی فعالیت هنری خود را ادامه داده است. وی از سال ۸۸ شاگرد آیدین آغداشلو بوده است.

نمایشگاه نقاشی سمبل کشورها از ۲۴ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در نگارخانه نقش جهان واقع در نیاوران، از میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی ۲، شماره ۹، برپا می‌شود.

کد خبر : ۳۶۹۱۵۵