خبرگزاری کار ایران

همزمان با یکصدوپنجمین زادروز استاد بنان؛

رونمایی از پرتره مشاهیر موسیقی

همزمان با یکصدوپنجمین زادروز غلامحسین بنان از پرتره مشاهیر صاحب‌نام موسیقی ایران با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان در فضای باز فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه گروهی پرتره‌نگاری مشاهیر ایران در قالب هنر «تکستایل آرت» با متریال روبان‌های پارچه‌ای رنگی ضد آب، اشعه و دارای دوام زیاد، مانند فرش‌های ایرانی بر تار و پود فنس‌های فلزی به‌صورت ضربدری، مشابه تاش‌های هنرمندانه نقاش، براساس نقشه از پیش طراحی‌شده با پاسداشتی از 15 هنرمند بزرگ عرصه موسیقی اصیل و کلاسیک ایران خلق و به‌نمایش عموم درآمده است.

هیوا پاشایی (مدرس دانشگاه و طراح این رویداد فرهنگی هنری) در این مراسم گفت: با برپایی کارگاه گروهی از هنرمندان جوان که شامل 15 هنرمند و 45 دستیار بود، این آثار خلق شدند و انتخاب این 15 چهره ماندگار عرصه موسیقی براساس علاقه پدیدآورندگان این آثار بود.

عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران ادامه داد: به‌زودی این هنرمندان کار روی آثار پرتره 50 هنرمند سینما و تئاتر را با متریال متفاوت آغاز خواهند کرد. امیدواریم این آثار را شهرداری به قیمت مناسب از خالقان این آثار بخرد.

در ادامه، مجید درخشانی و ارسلان کامکار با حضور در این نمایشگاه همراه پدیدآورندگان آثار، از پرتره خود رونمایی کردند. هانا کامکار نیز از پرتره بیژن کامکار رونمایی نمود.

همچنین شهرام ناظری، کیوان ساکت و شهرداد روحانی در فرهنگسرای نیاوران حضور یافتند و از پرتره‌های‌شان دیدن کردند.

کد خبر : ۳۶۸۸۵۹