خبرگزاری کار ایران

وعده رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

تهران آماده تبلیغ کتاب است/ شهر آفتاب با هزار میلیارد تومان افتتاح شد

محمود صلاحی با حضور در نمایشگاه کتاب به ارائه توضیحاتی درباره شهر آفتاب و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پرداخت و وعده افزایش تبلیغات کتاب در سطح شهر را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران در نشست خبری که شنبه ۱۸ اریبهشت‌ماه در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد؛ توضیحاتی درباره شهر آفتاب و برپایی نمایشگاه کتاب در آن ارائه کرد و گفت: همان‌طور که سال گذشته شهردار محترم وعده کرده بودند امسال بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهر آفتاب برگزار شد؛ نمایشگاهی که بیش از ۴۰ سال در شهر تهران برگزار می‌شد و همواره باعث ایجاد ترافیک کلافه‌کننده و آلودگی هوا می‌شد. همه دولت‌ها برای رفع مشکل برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب طرح‌های مختلفی را ارائه کردند ولی شهردار تهران سال گذشته قول دادند که مکانی را برای نمایشگاه کتاب فراهم کنند.

او در ادامه با اشاره به اینکه برای افتتاح فاز اول شهر آفتاب هزار میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: خوشبختانه افتتاح فاز اول نمایشگاه شهر آفتاب با افتتاح نمایشگاه کتاب تهران و حضور حدود ۲۷ کشور دنیا در این نمایشگاه همراه بود. ما قرار است در سال‌های بعدی هتل‌های چهارستاره و پنج‌ستاره در اطراف نمایشگاه شهر آفتاب بسازیم.

صلاحی سپس درباره امکانات شهر آفتاب یادآور شد: برای ایجاد فضای مفرح در شهر آفتاب؛ درختان هشت ساله‌ای را که در گلخانه‌ها کاشته شده بود؛ به اینجا منتقل کردیم. همچنین با توجه به اینکه امروز بهترین وسیله حمل و نقل متروست، ایستگاه مترو شهر آفتاب به شکل زیبایی فراهم شد. امیدواریم نواقص شهر آفتاب به زودی برطرف شود تا بتوانیم از این به بعد همه نمایشگاه‌های بین‌المللی را در این محل برگزار کنیم. با این اتفاق نمایشگاه شهر آفتاب بعد از نمایشگاه کشور چین به دومین نمایشگاه بزرگ آسیا تبدیل می‌شود. در حال حاضر بیش از ۵۵ هزار مترمربع فضای مسقف در شهر آفتاب و بیش از ۳۰هزار متر مربع فضای سازه‌ای و چادری در شهر آفتاب فراهم شده است.

رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران افزود: همه این سازه‌ها ایمن هستند اما با توجه به اینکه این منطقه، منطقه‌ای بادخیز در جنوب تهران است ممکن است نواقصی هم وجود داشته باشد اما ما برای سال‌های آینده دیگر خیلی نیازی به فضاهای غیرمسقف نداریم چون دیگر فضاهای مسقف نمایشگاه تکمیل می‌شود. فضای کل نمایشگاه شهر آفتاب ۱۳۷هکتار است.

رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چرا تبلیغات مربوط به کتاب در سطح شهر تهران ضعیف است، گفت: در حال حاضر که تبلیغات در رابطه با نمایشگاه کتاب خوب است. البته امروز تصمیم گرفته شد که مقداری بیشتر روی کتاب کار کنیم. باید توجه داشته باشیم که ما در طول سال مدام با نصب المان‌های فرهنگی و مناسبت‌های ملی و مذهبی در سطح شهر تهران فعالیت‌های فرهنگی داریم.

صلاحی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا شهرداری در افتتاح پروژه‌های خود عجله می‌کند، اظهار کرد: عجله‌ای در کار نبوده است. همه پروژ‌هایمان را باید سریع تمام کنیم. درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب نیز برنامه ما از سال قبل این بود که نمایشگاه بین‌المللی کتاب را در شهر آفتاب برگزار کنیم.

او همچنین درباره باغ کتاب و زمان افتتاح آن گفت: در حال حاضر تجهیزات داخلی باغ کتاب در حال نصب است. باغ کتاب یک فروشگاه و نمایشگاه دائمی کتاب است و در حال حاضر تصمیمی برای واگذاری بخش‌های فروشگاهی باغ کتاب نداریم.

او سپس درباره پردیس تئا‌تر خاوران و صبا نیز اظهار داشت: آماده‌سازی این پردیس‌ها در مراحل پایانی قرار دارد.

کد خبر : ۳۶۸۶۴۴