خبرگزاری کار ایران

در گالری مژده به نمایش درمی‌آید؛

«زن علیه زن»

تازه‌ترین مجموعه عکس‌های «سروش میلانی‌زاده » جمعه هفدهم اردیبهشت در گالری مژده رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، عنوان نمایشگاه جدید سروش میلانی‌زاده «زن علیه زن» است که در آن  10 قطعه عکس رنگی در ابعاد مختلف به نمایش درمی‌آید. این عکس‌ها که از  10 اثر نقاشی از نقاشان غربی از دوره رنسانس تا معاصر با تغییراتی در ساختار مفهومی نقاشی‎ها بازتولید شده همگی بر روی کاغذ حرفه‌ای عکاسی با ماندگاری بالا چاپ شده‌اند.

میلانی‌زاده که در حدود 15 سال در ژانر عکاسی صحنه‌آرایی شده عکاسی می‌کند، آثار این نمایشگاه را نیز در همین شاخه با محوریت موضوعاتی در رابطه با زنان و بررسی و کنکاش موقعیت آن‌ها کارکرده است.

او برای ثبت عکس‌هایش مانند یک پروژه سینمایی عمل می‌کند، به این معنی که صحنه‌پردازی، نورپردازی و طراحی لباس و گریم  برای هر عکس به صورت جداگانه انجام می‌شود. در این مجموعه طراحی لباس با آنا ثانی، طراح گریم توسط اشکان وثوقی و طراحی صحنه را خودش انجام داده است و برای این مجموعه از 22 بازیگرحرفه‌ای تئاتر و سینما استفاده شده‌است.

سروش میلانی‌زاده متولد ۱۳۵۷ و دانش آموخته‌ی عکاسی از دانشکده هنر و معماری است. او از سال ۱۳۷۸ فعالیت پیوسته و حرفه‌ای خود را آغاز و تلاش کرده دغدغه‌های اجتماعی خود به ویژه موقعیت‌های زنان را از زوایای گوناگون مورد کنکاش قرار دهد. وی در طی این سال‌ها سعی کرده با پرهیز از نگره‌های سیاسی یا رویکردهای ژورنالیستی، با تعمق و تأمل در رابطه‌ی میان آدم‌ها، منحصراً بیان کننده دیدگاه‌های اجتماعی خویش در این خصوص باشد.

میلانی‌زاده ساخت فیلم، ویدئو آرت، پرفورمنس، طراحی، نورپردازی ، عکاسی‌تئاتر، سینما و تلویزیون و تدریس تخصصی عکاسی ، نورپردازی و کارگردانی را نیز در کارنامه هنری خود دارد. همچنین وی تاکنون در بیش از ٢٣ نمایشگاه گروهی نقاشی، عکاسی و ویدئو آرت شرکت داشته است.

نمایشگاه «زن علیه زن» تا ۳۱ اردیبهشت ماه در گالری مژده برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک۲۷، زنگ 1 بازدید کنند.

کد خبر : ۳۶۷۳۸۸