خبرگزاری کار ایران

برای اولین‌بار در سالن «میلاد نمایشگاه»؛

«داماهی» با ریتم و افسون موسیقی جنوب به دیدار مخاطبانش می‌رود

گروه «داماهی» پس از برگزاری کنسرت در شهر بندرعباس، یکشنبه هفته آینده (19 اردیبهشت ماه) با اجرای قطعاتی از آلبوم اول و ساخته‌های تازه‌اش، در سالن «میلاد نمایشگاه» طی یک سانس به نفع کودکان موسسه خیریه «مهرآفرین» روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش ایلنا؛ «داماهی» که با نگاهی بر موسیقی محلی جنوب ایران فعالیت می‌کند، اولین آلبومش را شهریورماه سال گذشته منتشر کرد. خروجی موسیقایی این گروه که همواره توجه منتقدان و فعالان موسیقی کشور را جلب کرده، با فرم موسیقی مدرن امروزی و بر اساس دریافت آنها از موسیقی محلی جنوب شکل گرفته است.

آخرین اجرای گروه «داماهی» در تهران در بخش تلفیقی سی و یکمین «جشنواره موسیقی فجر» برگزار شد که به دلیل ضرباهنگ سریع و توان بالای نوازندگانش با واکنش مثبت علاقه‌مندان روبه‌رو شد. در ضمن آلبوم «داماهی» در مراسم اختتامیه این جشنواره، در فهرست نامزدهای برترین آلبوم موسیقی تلفیقی جایزه «باربد» جای گرفت.

گروه «داماهی» پس از بازگشت شایان فتحی، نوازنده توانمند درامز و پرکاشن این گروه به تهران، این‌روزها مشغول تمرین برای اجراهای متعددش در اردیبهشت ماه است که آخرین آنها در «هفته موسیقی تلفیقی تهران» در فرهنگسرای نیاوران خواهد بود.

دارا دارایی سرپرست گروه، درباره این کنسرت می‌گوید: پیش از شکل‌گیری «داماهی»، من به همراه گروه‌های موسیقی پاپ، بارها روی استیج میلاد نمایشگاه رفته‌ام، اما این اولین تجربه ما در قالب «داماهی» در این سالن خواهد بود که فکر می‌کنم اتفاق قابل توجهی برای جریان موسیقی تلفیقی کشور به‌شمار می‌رود.

رضا کولغانی درباره رپرتوار این اجرا می‌گوید: علاوه بر قطعات آلبوم همچون «لنج و بیوه»، «مردن مردانه» و «سامبای بهار»، چند قطعه شنیده نشده مثل «برکت» و «اَمون» و نیز موسیقی تیتراژ سریال «بیمار استاندارد» که نوروز امسال از تلویزیون پخش شد، جزو رپرتوآر اجرایی خواهد بود.

اعضای ثابت گروه «داماهی»، رضا کولغانی (خواننده)، دارا دارایی (گیتار باس)، حمزه یگانه (کیبورد و بنجو)، ابراهیم علوی (گیتار و عود) و شایان فتحی (درامز و پرکاشن) هستند که در این کنسرت با هم روی صحنه می‌روند.

کنسرت گروه «داماهی» در سالن «میلاد نمایشگاه»، روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه، ساعت 21:30 برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند بلیت آن را از سایت ایران کنسرت تهیه کنند.

کد خبر : ۳۶۷۱۸۸