خبرگزاری کار ایران

احمد مسجد جامعی:

هنرمندان سخنگوی جامعه هستند

عضو شورای اسلامی شهر تهران معتقد است: حل مساله محیط زیست بدون همدلی و همکاری و مشارکت همگانی میسر نمی‌شود و نقش هنر با توجه به توانایی که برای بکارگیری همه ظرفیت‌های فردی و اجتماعی دارد، مشخص و موثر است.

به گزارش ایلنا، احمد مسجدجامعی درباره اهمیت محیط زیست و توجه هنرمندان به این موضوع گفت: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که هنرمندان نسبت به اتفاقات و مشکلات مربوط به محیط زیست واکنش‌هایی نشان دادند که البته طبیعی است زیرا هنرمندان به نوعی سخنگوی جامعه هستند.

وی ادامه داد: هنرمندان حق دارند نسبت به این نوع مشکلات واکنش نشان دهند و در مقابل مردم هم از آن‌ها انتظار دارند که چنین واکنش‌هایی نسبت به این موضوعات داشته باشند. همانطور که در گذشته عزت الله انتظامی هم نسبت به موضوع محیط زیست اطلاعیه‌ای را منتشر کرده بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: حل مسئله محیط زیست بدون همدلی و همکاری و مشارکت همگانی می‌سر نمی‌شود و نقش هنر با توجه به توانایی که برای بکارگیری همه ظرفیت‌های فردی و اجتماعی دارد، مشخص و موثر است.

مسجدجامعی ادامه داد: ضایعات ناشی از آلودگی زیست محیطی امری است که در دنیا سابقه زیادی دارد و علاوه بر ایران در سراسر دنیا نیز تشکل‌های زیادی برای حفاظت از محیط زیست وجود دارد.

وی با بیان اینکه مساله زیست محیطی مساله برون مرزی است، گفت: مشکلات مربوط به محیط زیست نه تنها در کشور ما بلکه در سطوح جهانی بوجود می‌آید. به عنوان مثال، ریزگردهایی که در کشورما موجود است منشا بیرونی دارد و اگر در کشور امن نیستیم ناشی از این ضایعات است بنابراین وصل شدن حوزه ما و بین الملل یک ضرورت است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برای رفع مشکلات در زمینه محیط زیست شرط اول ایجاد مفهوم و دغدغه مشترک است که بسیار اهمیت دارد یعنی پرسشگری از علل و عوارض اینکار و جلوگیری از آسیب‌های کاری است که هنرمندان می‌توانند در آن نقش به سزایی داشته باشند.

مسجدجامعی با بیان اینکه امیدوارم جشنواره بین المللی فیلم سبز به کمک جامعه بیاید، گفت: استمرار جشنواره باید در طول سال حفظ شود و اینکه تنها یکبار در طول سال برگزار شود خوب است اما کافی نیست و بهتر است تا طرحی داشته باشیم تا با کمک هنرمندان و سینما به این فضا از نظر ترویجی عمق بخشیم و بدین شکل به نظریه‌هایی راه گشا کمک کنیم.

وی ادامه داد: قطعا اگر چنین اتفاقی بیافتد و جشنواره بین المللی فیلم سبز در طول سال تداوم داشته باشد و دغدغه‌های مربوط به محیط زیست بیان هنری داشته باشد می‌تواند در رفع این نوع مشکلات مفید و تاثیرگذار باشد.

پنجمین جشنواره بین الملی فیلم سبز ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت ماه در تهران (سینما فلسطین، مرکز فرهنگی هنری صبا و سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۶۷۱۳۹