خبرگزاری کار ایران

با دعوت والری گرگیف؛

علی رهبری با ارکستر سن پترزبورگ همکاری می‌کند

والری گرگیف پرقدرتمندترین رهبر دنیا از علی رهبری برای هدایت ارکستر سن پترزبورگ دعوت کرد.

به گزارش ایلنا؛ والری گرگیف، قدرتمندترین رهبر ارکستر جهان در روسیه که از حمایت‌های مستقیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برخوردار است رسما علی رهبری را به سن پترزبورگ برای رهبری ارکستر سمفونیک سن پترزبورگ در سالن اپرای مارینسکی، دعوت کرده است. رهبری نیز این دعوت را پذیرفته و قرار است به زودی تاریخ دقیق این برنامه اعلام شود.

والری گرگیف، رهبر 63 ساله روس، مدیر هنری فستیوال شب‌های روشن سن پترزبورگ، آشنایی بسیار قدیمی با علی رهبری دارد و آن هم مربوط به سال‌هایی است که علی رهبری ارکستر فیلارمونیک برلین را رهبری می‌کرده و دستیار هربرت فون کارایان، پرآوازه‌ترین رهبر ارکستر دنیا بود.

با این سابقه قبلی در دو سال گذشته گرگیف مدیر اپرای مارینسکی، چندین بار علی رهبری را برای رهبری ارکستر سن پتزربورگ دعوت کرده اما اکنون این دعوت پذیرفته شده است.

سالن اپرای مارینسکی بزرگترین سالن دنیاست که مدیریت و رهبری آن بر عهده والری گرگیف است. در حال حاضر  350 نوازنده اعضای ارکستر استراوینسکی را تشکیل می‌دهند و این سالن دارای 3 ارکستر بزرگ است. سالن استراوینسکی در سال 1860 افتتاح شد و به محلی برجسته برای اجرای آثار شاخص آهنگسازان اواخر قرن نوزدهم مانند چایکوفسکی، موسورگسکی و ریمسکی کرساکف تبدیل گردید. امروزه خانه اپرا، ارکستر و باله مارینسکی است که از درجه اعتبار بالایی برخوردار است و تنها رهبران پرآوازه و مطرح برای رهبری این ارکستر دعوت می‌شوند.

کد خبر : ۳۶۶۴۷۰