خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه مستند در دیدار با تولیت آستان قدس:

شرایط کار مستندسازان در حرم امام رضا (ع) سخت است

مدیر شبکه مستند سیما در دیدار با حجت‌الاسلام رییسی تولیت آستان قدس رضوی، گفت: شرایط کار مستندسازان در حرم امام رضا (ع) سخت است.

به گزارش ایلنا، معاون سیما و جمعی از مدیران تلویزیون با حجت الاسلام رییسی تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند، که امیر تاجیک مدیر شبکه مستند در این دیدار افزود: بخشی از این موانع به تلاش آستان قدس برای جلوگیری از اخلال در روند زیارت زائران برمی‌گردد؛ با وجود این سختی، اگر تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود، مستندهای ماندگار بیشتری تولید خواهد شد.

امیر تاجیک در این دیدار، آمادگی شبکه مستند را برای تولید مستند درباره فرهنگ رضوی با نگاه داخلی و بین‌المللی اعلام کرد.

او یادآور شد: به عنوان یک مستندساز معتقدم که یکی از سخت‌ترین تولیداتم مربوط به سال ۹۱ و در حرم رضوی بوده است.

مدیر شبکه مستند تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین ژانرهای برنامه سازی، مستند است که با گذشت زمان ارزش افزوده پیدا می‌کند. ما امروز به مستندسازان نشانی اهدا می‌کنیم که فریم‌هایی از فیلم مستند "یا ضامن آهو" تولید سال ۱۳۴۸ در آن قرار گرفته که در حرم امام رضا (ع) ساخته شده است.

تاجیک تصریح کرد: این آثار به منزله گنجینه سینمای مستند هستند و باعث افتخار شبکه مستند است که در تولید آثار این چنینی پیشگام باشد. اگر توانمندی و ظرفیت‌هایی که در شبکه مستند وجود دارد، در کنار توانمندی‌های آستان قدس قرار بگیرد، به تولید آثار ماندگار و تاثیرگذار بیشتری خواهد انجامید.

او اظهار کرد: فراموش نکنیم مسئولیتی که به ما واگذار شده وامدار اسلام و برکت خون شهداست و ما وظیفه داریم به بهترین نحو وظایف محوله را به سرانجام برسانیم. آستان قدس نیز در کنار میزبانی زائران به عنوان اصلی‌ترین وظیفه‌اش، می‌تواند با همراهی در تولید آثار هنری، در تبلیغ فرهنگ تشیع نقش مهم و موثری ایفا کند.

تاجیک در پایان اعلام کرد: شبکه مستند آمادگی دارد مستندهایی را توسط فیلم‌سازان جوان و خلاق با نگاه بین‌المللی تولید و از شبکه‌های برون مرزی نیز پخش کند. همان‌طور که پیش از این نیز به دستور دکتر سرافراز حجم فعالیت‌های این چنینی در معاونت برون مرزی قابل توجه بوده است.

در ادامه حجت الاسلام رئیسی نیز یکی از اولویت‌های آستان را موارد تبلیغی فرهنگ امام رضا (ع) و سیره امام رضا (ع) به زایران به ویژه نسل جدید خواند و از تلاش برای هماهنگی فعالیت‌های تولیدی بدون بر هم خوردن روال زیارت زائران خبر داد.

وی با ذکر این نکته که صحیح نیست زایری که چند ساعت بیشتر فرصت حضور در مشهد را دارد نباید منعی برای انجام فریضه زیارت خود احساس کند، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم همراه رسانه ملی در تبلیغ فرهنگ تشیع و سیره رضوی باشیم.

وی به انتصاب مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی از خانواده رسانه ملی اشاره کرده و گفت: علاوه بر توانمندی‌های مختلف آقای توکلی زاده، حضور ایشان در مدیریت‌های ارشد تلویزیون و آشنایی کامل با بدنه و مدیریت سازمان صداوسیما از جمله موارد تأثیر گزار در انتصاب ایشان بوده است.

 رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما در پایان تولید آثار "تاثیرگذار و با کیفیت" و "معرفی هنرمندانه" فرهنگ رضوی را از  وظایف مهم رسانه ملی برشمرد و تصحیح کرد: در این مسیر کنار سازمان صدا و سیما خواهیم بود.

کد خبر : ۳۶۶۲۳۲