خبرگزاری کار ایران

پخش پیام امام خمینی برای روز جهانی کارگر از شبکه مستند

شبکه مستند سیما امروز (پنجشنبه) در قالب مجموعه «تاریخ شفاهی ایران» میزگرد تلویزیونی در سال ۵۸ با حضور وزیر فعلی کار و رفاه اجتماعی و پیام امام خمینی در سال ۵۸ به مناسبت روز جهانی کارگر را پخش می‌کند.

به گزارش ایلنا، قسمت جدید مجموعه «تاریخ شفاهی ایران» به پیام امام خمینی (ره) به مناسبت روز جهانی کارگر در اردیبهشت 58 مربوط است.

امام (ره) در بخشی از این پیام فرموده بودند: «اختصاص یک روز به کارگران مثل این است که یک روز را به نور یا خورشید اختصاص دهیم. هر روز نور هست و هر روز خورشید هست لیکن شاید این برای تشریفات و تعظیم باشد.»

ایشان همچنین بیان کرده بودند: «کارگرها مدیر جامعه انسانی هستند. اداره امور مملکت‌ها به دست اینها است و پیش خداوند هرکس در این عالم بیشتر منشأ اثر است، احترام بیشتری دارد و مسئولیت او بیشتر است.»

در بخش پایانی این پیام آمده است: «شما برادر ما هستید در کارخانه‌ها. بگذارید چرخ کارخانه‌ها به راه بیفتد تا اینکه این مملکت آباد شود برای همه برای شما.»

امروز همچنین در قالب مجموعه «تاریخ شفاهی ایران» میزگرد تلویزیونی نمایندگان قشر کارگر در اردیبهشت 1358 با حضور علی ربیعی وزیر فعلی کار و رفاه اجتماعی روی آنتن می‌رود. ربیعی در آن زمان نماینده کارگران کارخانه جنرال موتورز بوده است.

«تاریخ شفاهی ایران» مربوط به میزگرد تلویزیونی نمایندگان قشر کارگر ساعت 17 امروز پنجشنبه 9 اردیبهشت روی آنتن می‌رود. پیام امام خمینی (ره) به مناسبت روز جهانی کارگر نیز ساعت 21:35 برای پخش در نظر گرفته شده است.

کد خبر : ۳۶۵۸۶۹