خبرگزاری کار ایران

جمال اسکویی مسئول امور استان‌های شبکه مستند شد

امیر تاجیک در حکمی جمال اسکویی مستندساز را به عنوان مسئول امور استان‌های شبکه مستند سیما منصوب کرد.

به گزارش ایلنا، مسئول امور استان‌های شبکه مستند در نشستی که با حضور مدیران بخش‌های مختلف شبکه همراه بود، توسط امیر تاجیک منصوب شد.

تاجیک در این نشست در سخنانی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما گسترده‌تر شدن ارتباطاتمان با فیلم‌سازان سراسر کشور است. بخشی از این دغدغه طی قرارداد همکاری با انجمن سینمای جوان و تولید 100 فیلم مستند در سراسر کشور مرتفع و باعث شد بفهمیم تا چه میزان جای استعدادهای مختلف در شبکه خالی بوده است. همین موضوع ما را مصمم کرد در ساختار جدید شبکه واحد استان‌ها را با وظایف متعددی راه اندازی کنیم.

وی افزود: از وظایف این واحد رتق و فتق امور مربوط به مستندسازان خلاق و فیلم اولی‌ها در سراسر کشور است؛ بدین نحو که در جریان سفرهایی که به شهرهای مختلف پیش بینی می‌شود، زمانی برای دریافت طرح‌های تولیدی مستندسازان هر شهر و استعدادیابی در نظر گرفته شود. در ادامه همکاری که با انجمن سینمای جوان داریم، فیلم‌سازان شهرهای مختلف از حضور نماینده شبکه مطلع می‌شوند و می‌توانند طرح‌های خود را به ما ارائه کنند تا تصمیم گیری و حتی کارهای اداری مرتبط با تولید همان زمان انجام شود.

مدیر شبکه مستند، اسکویی را مستندسازی با کارنامه درخشان خواند و ادامه داد: ایشان علاوه بر تولید آثار ماندگار مستند، عضو هیات انتخاب و داوری جشنواره‌های مختلف بوده‌اند و امیدواریم با حضور او شبکه گام‌های موثری در راستای تعاملی شدن بردارد. ما اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که حتی بخش ستادی‌مان نیز توسط مستندسازان مستقل اداره می‌شود.

اسکویی نیز ابراز امیدواری کرد فعالیت مؤثر در شبکه مستند به کشف استعدادهای فیلم‌سازی در هر نقطه از ایران و حمایت از آنها منجر شود.

در ادامه حکم مدیر شبکه مستند به جمال اسکویی تحویل داده شد. در این حکم آمده است:

بنام حق

جناب آقای جمال اسکویی

نظر به تجربه، سوابق و شناخت فرهنگی جنابعالی به این وسیله شما را به عنوان مسئول امور استان‌های شبکه مستند منصوب می‌نمایم. امید است با توجه به ظرفیت‌های گسترده نیروی انسانی جوان، متعهد و خلاق مستند سازان در اقصی نقاط ایران اسلامی، و همکاری سازنده با مراکز مؤثر از جمله انجمن سینمای جوانان ایران، شاهد فصل جدیدی از همدلی، همراهی و حضور با نشاط موج سرزنده مستند سازان این سرزمین باشیم.

امیر تاجیک

مدیر شبکه مستند سیما

 جمال اسکویی متولد ۱۳۴۶ اصفهان دارای کارشناسی تدوین فیلم است و در کارنامه او تهیه و ساخت بیش از ۵۰ فیلم کوتاه مستند و انیمیشن که تعدادی از آنها در جشنواره‌های داخلی و خارجی موفق به کسب جوایزی شدند، ثبت شده است.

وی همچنین عضو هیات انتخاب جشنواره شاپرک‌های شهر، عضو هیات داوری جشنواره فیلم مستند نردبان، عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم مستقل خورشید و عضو هیات انتخاب بخش کوتاه داستانی، جشن سینمای ایران بوده است.

کد خبر : ۳۶۵۴۲۷