خبرگزاری کار ایران

در سومین هفته موسیقی تلفیقی؛

اجرای آثار سینمایی کریستف رضاعی/ داماهی و ایران 11 به نیاوران می‌آید

موسیقی فیلم‌های در دنیای تو ساعت چند است، نزدیکتر، سعادت‌‌آباد، خورشیدهای متفاوت، نگاه و موسیقی تئاتر پیام دهکردی در شب اجرای گروه کریستف رضاعی شنیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سومین هفته موسیقی تلفیقی که در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود؛ از 23 تا 30 اردیبهشت میزبان هنرمندانی چون کامنت، کریستف رضاعی، داماهی، بمرانی، رامین بهنا، دال، امین دارابی، اوان، ماکان اشگواری، تلنگر، آرین کشیشی، گروه سردار سرمست و  کماکان است.

کریستف رضاعی درباره برنامه‌هایش در این هفته توضیح می‌دهد: 29 اردیبهشت قرار است کارهای سینمایی من برای پیانو، فلوت، کلارینت، گیتار و کوارتت زهی اجرا شود. در این اجرا برای اولین بار برخی از موسیقی فیلم‌های من اجرا می‌شود.

او ادامه می‌دهد: اجرای موسیقی یک فیلم فرانسوی که با نام خورشیدهای متفاوت در سال 2001 ساخته شد و جایزه هم دریافت کرد یکی از برنامه‌های اجرای این برنامه است. این اثر یک فیلم صامت بود که با دوربین سوپر 8 فیلمبرداری شد و حدودا مدت آن 1 ساعت است و همان اندازه موسیقی هم دارد. این اثر تا به در ایران منتشر و شنیده نشده است.

این آهنگساز همچنین درباره رپرتوار اجرا می‌گوید: موسیقی فیلم سعادت آباد به کارگردانی مازیار میری، موسیقی نمایش پیام دهکردی به نام متولد 1361، موسیقی فیلم نزدیکتر به کارگردانی مصطفی احمدی، موسیقی فیلم نگاه که در ایران اکران نشد و موسیقی فیلم در دنیای تو ساعت چند است به کارگردانی صفی یزدانیان رپرتوار اجرایی گروه ماست.

رضاعی در پایان اضافه می‌کند: فکر می‌کنم نام هفته موسیقی تلفیقی بسیار اشتباه است چراکه گروه‌های با سبک‌های خاص خودشان در این برنامه شرکت می‌کنند. درواقع می‌توانیم بگوییم در این هفته سبک‌های مختلفی شنیده می‌شود.

اما رامین بهنا نیز به همراه گروهش یکی دیگر از حاضران این برنامه است. او درباره برنامه خود در هفته موسیقی تلفیقی چنین توضیح می‌دهد: در هفته موسیقی تلفیقی فرهنگسرای نیاوران آلبوم ایران 11 برای اولین بار به‌طور کامل اجرا می‌شود و علاوه بر آن منتخبی از آلبوم پیشین ما نیز با تنظیم جدیدی ارائه خواهد شد.

او ادامه می‌دهد: ما آلبوم ایران 11 را طوری ضبط کردیم که اجرای آن نیز نیاز به تنظیم مجدد نداشته باشد اما آلبوم پیشین گروه را تنظیم مجددی کردیم تا به فضای ایران 11 نزدیک شود. گروه ما 25 و 26 اردیبهشت در نیاوران روی صحنه می‌رود.

بهنا همچنین درباره نام هفته موسیقی تلفیقی می‌گوید: همیشه می‌گفتم که نام تلفیق یک جایی مشکل ساز می‌شود. فکر می‌کنم در سال 75 اولین کسی که موسیقی‌اش تلفیقی خطاب شد؛ گروه ما (آویژه) بود. متاسفانه این واژه خیلی کلی‌ست و به هیچ وجه نمی‌تواند معرف یک سبک باشد.

این آهنگساز درباره برنامه‌های آینده گروهش عنوان می‌کند: بعد از ماه رمضان؛ از اواخر شهریور ماه برنامه‌ی تور کنسرت‌های تهران و شهرستان‌ها را خواهیم داشت. البته تلاش می‌کنیم در این مدت تک آهنگ‌هایی را هم منتشر کنیم تا در کنسرت‌های آینده آن‌ها هم اجرا شود.

دارا دارایی (سرپرست داماهی) درباره برنامه‌های اجرایی داماهی می‌گوید: با توجه به استقبالی که تاکنون از اجراها و آلبوم داماهی شده؛ ما کنسرت‌های زیادی برگزار نکردیم اما درنظر داریم در بهار اجراهایی را در شیراز، بندر عباس و تهران روی صحنه ببریم.

وی درباره اولین اجرای گروهش در تهران می‌گوید: اجرایی که در تهران روی صحنه می‌بریم در فرهنگسرای نیاوران و در هفته موسیقی تلفیقی است. علاوه بر آن در تابستان نیز کنسرت‌هایی مستقل را برگزار می‌کنیم. البته اگر بدانیم امکان اجرا در شهرستان‌های دیگر هم وجود دارد، آلبوم داماهی را به سایر شهر ها نیز خواهیم برد.

او ادامه می‌دهد: طبق برنامه‌ای که داریم؛ قرار است آلبوم جدیدمان را نیمه‌ی دوم امسال منتشر کنیم. در حال حاضر برنامه‌های زیادی برای ضبط در اختیار داریم اما هنوز هیچ یک از قطعات آلبوم دوم داماهی ضبط نشده است.

او بیان می‌کند: آلبوم آینده گروه داماهی نزدیک به ده قطعه خواهد داشت که تاکنون سه قطعه آن در کنسرت‌هایمان اجرا شده است. علاوه بر این به زودی شایان فتحی به ایران می‌آید و ما امکان این را خواهیم داشت که از خرداد ماه تا حد زیادی کارهای آلبوم را پیش ببریم و در تابستان مراحل نهایی کار و مجوز را انجام دهیم.

کد خبر : ۳۶۵۳۷۹