خبرگزاری کار ایران

پوریا آذربایجانی:

همیشه دوست داشتم فیلمی درباره دفاع‌مقدس بسازم

رونمایی و نمایش فیلم‌سینمایی اروند با حضور کارگردان، عوامل‌فیلم و اصحاب‌رسانه در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در پردیس چهارسو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پوریا آذربایجانی (کارگردان) بعداز نمایش این فیلم با اشاره به اینکه همیشه دوست داشته درباره جنگ ایران و عراق فیلم بسازد، گفت: من فیلم‌سازی را از رسول ملاقلی‌پور آموختم و او به سینمای جنگ و دفاع‌مقدس و قهرمانان جنگ احساس دین می‌کرد.

وی ادامه داد: زمانی که اتفاق بازگشت پیکرهای پاک شهدای غواص رخ داد تصمیم‌ گرفتم حتما فیلمی دفاع‌مقدسی بسازم و قصه‌ای را نوشتیم و تهیه‌کننده نیز از آن قصه استقبال کرد و فیلم ساخته شد.

آذربایجانی در پاسخ به این سوال که چرا داستان براساس قصه 175 شهیدغواص پیش می‌رود، درحالی‌که تعداد آنها بیشتر است، گفت: من هم قبول دارم تعداد شهدا بیشتر از این رقمی بود که اعلام شد اما عدد 175 شهید غواص به عنوان یک عدد نمادین توسط رسانه‌ها انتخاب شد.

کارگردان فیلم‌سینمایی اروند درباره حرکت دوربین در فیلم گفت: من اصلا دوست ندارم در فیلم‌برداری و نشان‌دادن صحنه‌های جنگ به گونه‌ای رفتار کنیم که فیلم‌بردار دیده شود و یا حتی خودم دیده شوم. شکل مستند فیلم و اینکه واقعیت جنگ را نشان بدهیم آنقدر گویا است که نیازی به اضافه‌کردن چیزی نیست.

وی ادامه داد: در این فیلم قصه به آن معنا که نقطه عطف اولیه و ثانویه وجودداشته باشد نمی‌بینیم بلکه این فیلم بیشتر یک فیلم فضا و اتمسفر است تا یک روایت کلاسیک.

آذربایجانی در پاسخ به سوالی درباره نقش بهرام رادان در ساخت این فیلم گفت: موقعی که شروع به نوشتن قصه کردیم با بهرام رادان صحبت کردیم و به عنوان یک دوست با هم همفکری کردیم.

وی درباره سکانس آخر فیلم گفت: می‌خواستم در سکانس‌آخر به شخصیت غواص‌ها بسیار نزدیک شوم.

در این نشست طناز طباطبایی، بهرام رادان و کارن همایونفر هم حضور داشتند.

کد خبر : ۳۶۳۸۴۷