خبرگزاری کار ایران

ایرج‌ راد انتقاد به حضور دوباره هیات مدیره خانه تئا‌تر را بی‌اساس دانست؛‬

ماموریت جدید خانه تئا‌تر؛ ادامه فعالیت‌های گذشته است

مدیرعامل خانه تئا‌تر در پاسخ به انتقاد برخی مبنی بر حضور چهره‌های ثابت و همیشگی در هیات مدیره این خانه، گفت: در بسیاری از رده‌های مختلف تشکل‌ها در بسیاری از سیستم‌ها دیده‌ام که تعدادی افراد هستند که فعالند و با مرور زمان تجربیات زیادتری به‌دست می‌آورند و خدماتی ارائه می‌دهند که باعث می‌شود از سوی رای‌دهندگان ماموریت ادامه آن فعالیت‌ها را پیدا کنند.

ایرج راد در گفتگو با خبرنگار ایلنا افزود: حضور افراد و چهر‌ه‌های ثابت در هیات مدیره خانه تئا‌تر از نظر من؛ ایرادی ندارد. کسی نمی‌آید بگوید به زور به کسی رای دهید؛ بلکه آنها براساس شناختی که از کاندیداها دارند؛ به افراد موردنظرشان رای می‌دهند.

ایرج راد که در انتخابات این دوره از هیات مدیره بیشترین رای را به دست آورده است، گفت: انتخابات دوره جدید خانه تئا‌تر بسیار خوب و بی‌حاشیه و طبق نظم و قانون برگزار شد.

او تشریح کرد: جلسه مجمع عمومی این تشکل صنفی به حد نصاب رسید و قبل از اینکه مطلبی آغاز شود هیات رئیسه که اداره کننده جلسه است مدیر، دو ناظر و یک منشی را انتخاب کرد و با اعلام آمادگی بازرس برای شروع جلسه، من گزارش عملکردی از خانه تئا‌تر در سال گذشته ارائه کردم.

مدیرعامل خانه تئا‌تر با اشاره به اینکه امسال خبری از حاشیه‌های همیشگی انتخابات این خانه نبود، گفت: امسال سعی کردیم تشنج همیشگی انتخابات خانه تئا‌تر و مسائل پیرامون آن را کم کنیم؛ برای همین از قبل اعلام کردیم که علاقه‌مندان به کاندیداتوری در هیات مدیره مرکزی خانه تئا‌تر تا تاریخ معین و اعلام شده ثبت‌نام کنند.

راد با بیان اینکه عنوان کردیم که دیگر تقاضای کاندیداتوری هیچ‌کس در هنگام جلسه پذیرفته نمی‌شود، ادامه داد: چون سال‌های قبل شاهد بودیم که چند نفر داخل مجمع برای کاندیدا شدن اعلام علاقه‌مندی می‌کردند یا از سوی عده‌ای پیشنهاد می‌شدند که همین موضوع منجر به بحث و جدل هنگام انتخابات می‌شد.

او یادآور شد: امسال ۲۴ نفر برای هیات مدیره و ۵ نفر برای بازرسی اعلام کاندیداتوری کردند؛ این اسامی از قبل مشخص شده و در دسترس بود به‌طوری که اعضا از قبل فرصت فکر کردن نسبت به کاندیدا‌ها را داشتند؛ ضمن آنکه در طول جلسه انتخابات نیز هر کاندیدا یک دقیقه به معرفی و صحبت درباره برنامه‌های خود پرداخت.

بدون اختصاص بودجه، برنامه‌های خانه تئا‌تر متوقف است

مدیرعامل خانه تئا‌تر همچنین درباره عدم اختصاص بودجه سال گذشته خانه تئا‌تر از سوی مرکز هنرهای نمایشی، به ایلنا گفت: خانه تئا‌تر هر سال یک تفاهم‌نامه با اداره‌کل هنرهای نمایشی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا می‌کند که طی آن ۲۰۰ میلیون تومان به خانه تئا‌تر تعلق می‌گیرد.

ایرج راد تشریح کرد: فعالیت‌های خانه تئا‌تر هم در قبال این مبلغ پرداختی مشخص بوده و طبق اساسنامه خانه تئا‌تر در تفاهم‌نامه هم ذکر می‌شد. با این بودجه معمولا اقداماتی نظیر بزرگداشت یک هفته‌ای روز جهانی تئا‌تر، نشر کتب و فصل‌نامه‌ها، مسابقه ادبیات نمایشی و کلاس‌های آموزشی و اقداماتی مانند این انجام می‌گرفت.

او با بیان اینکه بعضی از سال‌ها این ۲۰۰ میلیون تومان عینا و در موعد مقرر مثلا در سه یا چهار قسط به خانه تئا‌تر تعلق می‌گرفت، گفت: در سال ۹۳ علیرغم امضای این تفاهم‌نامه تنها ۱۲۰ میلیون تومان به خانه تئا‌تر اختصاص یافت.

راد خاطرنشان کرد: سال گذشته هم که اصلا تفاهم‌نامه‌ای امضا نشد؛ تنها در ۲۵ اسفند سال ۹۴ اداره‌کل هنرهای نمایشی از طریق موسسه توسعه هنرهای معاصر قراردادی را با خانه تئا‌تر برای پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان امضا کرد.

مدیرعامل خانه تئا‌تر اظهار امیدواری کرد امسال اتفاق سال‌های گذشته تکرار نشود و تفاهم‌نامه‌ای که چند سال است تقاضای افزایش مبلغ آن را داریم؛ امضا شود تا طبق این تفاهم‌نامه بتوانیم برای برنامه‌های سال ۹۵ خانه تئا‌تر برنامه‌ریزی کنیم.

راد تصریح کرد: بدون این بودجه و با سردرگم بودن خانه تئا‌تر نسبت به پرداخت یا عدم پرداخت آن، برنامه‌های خانه متوقف شده، یا به‌صورت ناقص و ضعیف اجرا می‌شود. اگر بدانیم این پرداختی‌ها اتفاق می‌افتد یا طی چه مراحلی به دست خانه تئا‌تر می‌رسد، می‌توانیم برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده اصولی داشته باشیم.

مجمع عمومی و انتخابات هیأت مدیره جدید خانه تئا‌تر، بدون حاشیه خاصی شامگاه شنبه ۲۸ فروردین‌ماه در تالار اصلی تئاترشهر برگزار شد.

کد خبر : ۳۶۲۳۹۲