خبرگزاری کار ایران

ایران محور مُد فرهنگی منطقه می‌شود

رئیس سیستم مد ایتالیا در دیدار با رئیس کارگروه مد و لباس؛ گفت: شرکت‌های مدساز در ایتالیا برای تمامی اقشار جامعه فعالیت می‌کنند که از این جهت همسان و شبیه ایران است و در آیندهٔ نزدیک شاهد محوریت ایران در زمینه تأثیر گذاری بر مد و لباس منطقه و بعد از آن جهان خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، کلودیو منرنزی (رئیس سیستم مد ایتالیا) در دیدار خود با حمید قبادی (دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس) با ابراز خوشحالی از حضور در ایران و انعقاد تفاهم نامه همکاری با ایران در زمینه توسعه فعالیت‌های مد و لباس گفت: سیستم مد ایتالیا انحمنی است که خط تولید پوشاک از مواد اولیه تا تولید و عرضه آن در داخل ایتالیا با مجموعه‌ای شامل ۴۷ هزار شرکت و با سرمایه‌ای بالغ بر ۵۷ میلیارد یورو در حال فعالیت است.

وی با وجود شرکت‌های بزرگ و کوچک در حلقه سیستم مد ایتالیا رفع نیاز هریک از این شرکت‌ها توسط دیگری و بهره‌مندی از یک نظام زنجیره‌ای را از عوامل موفقیت آن برشمرد و گفت: تمامی برندهای حاضر در این زنچیره با رعایت حق یکدیگر و پشتیبانی از هم توانسته‌اند ۳۷ درصد تولید مد در اروپا را در اختیار بگیرند.

مرنزی با اشاره به بندهای مختلف تفاهم نامه امضاء شده آموزش، تولید و ورود قانونی برندهای ایتالیایی را از جمله مهم‌ترین اهداف آن دانسته و کیف، کفش، عینک و چرم را از جمله بازارهای هدف خود نام برد.

در ادامه این دیدار حمید قبادی ضمن خیر مقدم به مرنزی و همراهانش ایتالیا را بعنوان کشوری همراه و همگام با ایران دانسته و بهره برداری از ظرفیت‌های مد ایتالیا را برای ایران برا اساس معیارهای بومی امری مهم دانست. وی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن توافقات بر بکارگیری فرهنگ و هنر ایرانی در فعالیت‌ها تاکید کرد.

قبادی با اشاره به سبقه مد و لباس در ایران و معرفی اعضای کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور حجم مصرف مد در ایران را بسیار بالا دانسته و با معرفی جشنواره‌های مختلف که در طول سال در ایران تحت عنوان «جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی» برگزار می‌شود آن را نشانهٔ اهمیت موضوع و تأثیر گذاری آن در سطوح مختلف جامعه نام برد و گفت: مهم‌ترین هدف کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور الگو سازی و بسترسازی برای مد و لباس اسلامی ایرانی و فرهنگ سازی در این زمینه و تغییر نگرش صحیح به این موضوع در دید مسئولان، تولید کنندگان و عمومی جامعه دانست.

قبادی با اشاره به ظرفیت‌ها گسترده تولید در ایران و حضور طراحان و تولید کنندگان فعال یادآور شد «با افتخار ساخت ایران» در دستور کار این کارگروه قرار دارد.

همچنین وی توجه به طراحی و دوخت، تولید علم و دانشگاهیان، ایجاد ارتباط بین حلقه طراح، تولید کننده و مخاطب از دیگر اهداف مهم این کارگروه برشمرد و مد و لباس را بعد از خوراک بزرگ‌ترین دغدغه مردم در ایران دانست و قانون مستقل مد درایران را نشانه توجه ویژه دولت خواند و موفقیت در همکاری‌ها مشروط بر توجه به ارزشهای ایرانی اسلامی و فرهنگ غنی آن و احترام به سلایق همه اقشار جامعه در تمامی سطوح دانست.

قبادی با مطرح کردن فعالیت مؤسسات، سایت‌ها و شرکت‌های مختلف مد و لباس بصورت رسمی و تخصصی در ایران که مورد حمایت دولت می‌باشند گفت: ما از همکاری‌های پیش بینی شده حمایت خواهیم کرد و تمامی بندهای این تفاهم نامه مورد حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به عنوان مرجع مسئول مد و لباس کشور می‌باشد.

 رئیس سیستم مد ایتالیا با برشمردن تفاوت‌های مد در فرانسه با ایتالیا گفت: شرکت‌های مد ساز در ایتالیا بصورت گسترده و برای تمامی اقشار جامعه فعالیت می‌کنند که از این جهت همسان و شبیه ایران می‌باشد که خود این امر با بازشدن بازارهای مختلف در دوکشور باعث توسعه همکاری‌ها هم در ایران و هم در ایتالیا خواهد شد و در آیندهٔ نزدیک شاهد محوریت ایران در زمینه تأثیر گذاری بر مد و لباس منطقه و بعد از آن جهان خواهیم بود.

تفاهم در خصوص گسترش فعالیت‌های قانونی با معرفی برندهای معتبر و رسمی از جانب دوطرف، برخورد با برندهای غیر رسمی، توجه به سلایق مخاطبان، توسعه دوره‌های آموزشی مد در ایران و ایتالیا، بهره گیری از تجارب و ظرفیت‌های دوطرف و برپایی نمایشگاه‌های مشترک در ایران و ایتالیا نیز از دیگر مباحث این نشست بود.

کد خبر : ۳۶۲۲۸۰