خبرگزاری کار ایران

دومین حضور علی عسگری در کن و رقابت برای نخل طلا

فیلم کوتاه «سایلنت» به نویسندگی و کارگردانی مشترک علی عسگری و فرنوش صمدی به بخش اصلی مسابقهٔ جشنواره کن ۲۰۱۶ راه یافت.

به گزارش ایلنا؛ علی عسگری؛ فیلمساز ایرانی که در سال ۲۰۱۳ در جشنواره فیلم کن با فیلم کوتاه «بیشتر از دو ساعت» کاندید دریافت نخل طلای فیلم‌های کوتاه بود؛ این بار و در یک تجربه کارگردانی مشترک با فرنوش صمدی با فیلم «سایلنت» که محصول ایتالیاست در بخش اصلی مسابقه فیلم‌های کوتاه حضور دارد و با فیلم‌های کوتاهی از کشورهای تونس، فرانسه، انگلیس، سو‍‍‍‍‍‍ئد، اسپانیا، فیلیپین، کلمبیا، برزیل و رمانی برای بدست اوردن نخل طلای فیلم‌های کوتاه شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن رقابت می‌کند.

این فیلم به زبان‌های کردی، انگلیسی و ایتالیایی ساخته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: فاطیما باید خبری که از دکتر شنیده را برای مادرش ترجمه کند ولی او بجای این کار سکوت اختیار می‌کند.

 «فاطیما الاکس» و «ولنتیناکارنلوتی» بازیگران فیلم کوتاه «سایلنت» هستند.

عسگری پیش از این موفق شده با فیلم کوتاه «بیشتر از دو ساعت» درجشنواره‌های معتبر متعددی حضوریافته و جوایز معتبری دریافت کند و همچنین با فیلم کوتاه «بچه» در سال ۲۰۱۴ و در هفتاد و یکمین دوره جشنواره ونیز بخش اصلی مسابقه فیلم‌های کوتاه حضور داشته است.

عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان علی عسگری و فرنوش صمدی، مدیرفیلمبرداری البرتو مارچیوری، صدا بردار: دنی د انجلیس، تهیه کننده جیووانی پومپیلی.

کد خبر : ۳۶۲۲۳۶