خبرگزاری کار ایران

علی جنتی:

شورای عالی سینما منحل می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: به دولت پیشنهاد دادیم که شورای عالی سینما را که از گذشته هم هیچ خاصیتی نداشته است، منحل کند.

 به گزارش ایلنا؛ علی جنتی  با اعلام این مطلب افزود: این موضوع هم اکنون در دستور کار دولت است و پس از بررسی در کمیسیون فرهنگی دولت، در دولت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه ما بررسی و احساس کردیم که این شورا اصلا پایه قانونی ندارد؛ گفت: مصوبه‌ای در دولت گذشته درباره تشکیل شورای عالی سینما بوده است که این مصوبه به مجلس ارسال کردند.

جنتی افزود: در مجلس هیات تطبیق مصوبات داریم که باید مصوبات دولت با قوانین را تطبیق دهد که هیات تطبیق قوانین این مصوبه را به دولت برگردانده است تا اصلاح شود و اصلا اصلاح نیز نشده است.

وی گفت: تشکیل این شورا از ابتدا اشکال داشته است و علاوه بر این در دوره گذشته یکسری شوراهای عالی تشکیل شده است که با توجه به تراکم کاری رییس جمهور به هیچ وجه نمی‌رسد که همه شوراهای عالی زیر نظر وی تشکیل شود مانند شورای عالی سینما یا شورای عالی حج و ده‌ها شورای عالی که تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه ما بهتر دیدیم که این کار فقط در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود؛ گفت: البته شوراهای برنامه ریزی با حضور هنرمندان و اهالی سینما داریم که به این مقوله با جدیت بیشتری خواهیم پرداخت.

کد خبر : ۳۶۲۲۱۸