خبرگزاری کار ایران

تجلیل از پدر خسرو سینایی در بوشهر

طی مراسمی مردم بوشهر از سیدنصیر سینایی؛ پدر خسرو سینایی که خدمات پزشکی زیادی به مردم بوشهر انجام داده بود؛ تجلیل کردند.

 به گزارش ایلنا، درکنار برگزاری دهمین دوره جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس با رویکرد دوقرن مقاومت؛ از سیدنصیر سینایی پدر خسرو سینایی تجلیل شد.

 در این برنامه از حدود پنجاه سال کار طبابت دکتر سید نصیر سینایی پدرخسرو سینایی که در اوایل همین قرن شمسی و درمحل قدیم قرنطینه دریایی بوشهر، در جزیره عباسک و شیفت بوشهر به طبابت مشغول بود؛ تجلیل شد و برای اولین از محل کار این طبیب مردمی در هشتاد سال پیش در ناحیه متروک و دورافتاده جزیره عباسک بازدید شد.

 همچنین فیلم مستند دستگاه ساخته خسرو سینایی نیز به نمایش درآمد.

داستان فیلم دستگاه درباره دستگاهی طبی و صندوقچه مانند است که از پدر خسرو سینایی به ارث رسیده و با توجه به عتیقه بودن، در پیچ و خم بوروکراسی اداری موزه‌های پزشکی مرتبط در تهران، گرفتار و به دلایل مختلف حاضر به پذیرش آن نیستند. اما سرانجام  این دستگاه به شکلی سزاوار به همت پروفسور نبی‌پور و دکتر مشایخی، در موزه طب قدیم بوشهر قرار داده می‌شود.

در این مراسم هنرمندان مختلفی همچون آزیتا حاجیان، نرگس آبیار، علی صالحی، مالک سراج، شاهین بهرام‌نژاد، محسن شریفیان، احسان عبدی‌پور، رضاصافی ونویسندگانی همچون گلعلی بابلیی، محمد مهدی بهداروند، سیده زهرا حسینی، حبیب احمدزاده و احمد توکلی نماینده مردم تهران..... حضور داشتند.

خسرو سینایی

کد خبر : ۳۶۱۹۵۱