خبرگزاری کار ایران

ایوبی اعلام کرد:

ساخت 100 سالن سینما در سال گذشته توسط بخش خصوصی

100سینما در سال گذشته توسط بخش خصوصی در سراسر کشور احداث شده است و درامد سینماها نیز در سال گذشته افزایش داشته است.

 به گزارش ایلنا، آیین افتتاح سالن سینمای برازجان با حضور حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور، فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و مدیران و مسئولین فرهنگی استانی افتتاح شد.

 حجت الله ایوبی در این آیین، سینما و تولید فیلم‌های ایرانی را یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: 100 سینما در سال گذشته توسط بخش خصوصی در سراسر کشور احداث شده است و درامد سینماها نیز در سال گذشته افزایش داشته است.

وی همچنین از خیرین خواست همان‌طور که در نهضت مدرسه‌سازی حضور داشتند، در نهضت سالن سینما و تئاتر سازی و امور فرهنگی نیز حضور چشمگیری داشته باشند. حجت‌الله ایوب ایوبی ضمن حمایت از فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان برازجان در خصوص راه‌اندازی این سالن سینما نوید داد: در راستای بهبود شرایط سینمای برازجان به مسئولین ذی‌ربط استانی کمک خواهد کرد.

گفتنی است فرید فرخنده کیش نیز با اعلام این خبر که برنامه جدید تولید و آموزشی انجمن در سال جاری بر روی استان‌های حاشیه‌ای و مرزی متمرکز خواهد بود گفت: برازجان و سایر دفاتر انجمن در چنین مناطقی با دریافت امکانات آموزشی و تولید فرصت‌های بیشتری را برای جوانان این مناطق فراهم خواهند کرد.

در نشستی صمیمانه که بعدازاین مراسم با حضور هنرمندان برازجان، حجت‌الله ایوبی و مدیران انجمن برگزار شد، سعید توکلیان معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران در رابطه با برنامه‌های جدید آموزشی و پرداختن بیشتر به محتوا در امر آموزش اشاره کرد و همچنین نوید گستردگی هر چه بیشتر آموزش‌های فیلم‌سازی را در پی اجرایی شدن آموزش‌های مجازی در ساختار آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران را داد.

سالن اجتماعات انجمن سینمای جوان برازجان در اردیبهشت‌ماه سال 1386 مورد بهره‌برداری قرار گرفت و سپس در پی مشارکت انجمن سینمای جوانان ایران در تجهیز سالن‌های سینما در شهرهایی که سالن سینما ندارند این سالن تجهیز و تعمیر گردید و هم‌اکنون به‌عنوان تنها سالن سینمای شهر برازجان مشغول به فعالیت است.

در طی راه‌اندازی این سالن، فرمانداری شهرستان دشتستان مسئولیت تعمیر سالن را پس از زلزله سال 92 در برازجان به عهده گرفت و با اختصاص بودجه 50 میلیون تومانی نسبت به تعمیر این سالن اقدام نمود. که طی زمان تعیین‌شده این سالن برای نمایش فیلم آماده‌سازی شد.

این سالن که با نام سینما جوان نام‌گذاری گردیده با 79 صندلی و سیستم پخش fullHD با پخش فیلم‌های روز میزبان اهالی شهر برازجان است.

این سالن به درخواست انجمن سینمای جوانان ایران و توسط سازمان سینما شهر تجهیز فنی شده است.

سالن سینمای جوان برازجان در تاریخ یکم اسفندماه با نمایش فیلم محمد رسول‌الله آغاز به کارکرد و هم‌اکنون چهار فیلم دیگر نیز با نام‌های «در مدت معلوم»، «من سالوادور نیستم»، «کوچه بی‌نام» و «بادیگارد» را بر روی پرده نمایش خود دارد. این سالن سینما روزانه در چهار سانس مشغول به ارائه خدمات است.

کد خبر : ۳۶۱۳۴۷